۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۴۹۴۸۸
مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور:

غدیر مسیر سعادت و هدایت را به انسان ها نشان می دهد

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور گفت: غدیر برجسته ترین روز در تاریخ بشریت است، زیرا مسیر سعادت و هدایت را به انسان ها نشان می دهد.
حجت الاسلام علیرضا عطایی

حجت الاسلام علیرضا عطایی، مدیر حوزه علیمه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: غدیر تنها یک اعلام عمومی نسبت به تکلیف خلافت امت اسلامی نیست بلکه مسیر سعادت و هدایت را به انسان ها نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور با اشاره به بیانات پیامبر اسلام در روز غدیر، گفت: روز غدیر حاوی کلید های رستگاری بشر تا روز قیامت است.

این مسؤول در ادامه افزود: غدیر برجسته ترین روز درتاریخ بشریت است، زیرا خداوند در این روز دین اش را کامل کرد و آنرا برای زندگی بشر عرضه داشت.

وی گفت: نخستین و مهمترین هدف اثر غدیر هدایت است، چرا که هدایت گری از وظایف پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی وحدت را از ویژگی های غدیر دانست و تصریح کرد: وحدت جهان اسلام تنها به برکت غدیر محقق می شد، همان گونه که کتاب، دین و پیامبر واحد بوده بعد آن نیز باید امام واحد باشد لذا واقعه غدیر محور وحدت و هدایت انسان ها شد.

این مسؤول اظهار داشت: هر شخصی به جز امیرمؤمنان(ع) جایگزین پیامبر اسلام می شد قطعأ اسلام با خطر مواجه شده و غدیر نیز تضعیف می شد، متأسفانه امروز جریان های بسیاری درصدد تضعیف امت واحده و وحدت مسلمانان هستند که این خلاف غدیر و دستور اسلام است.

حجت الاسلام عطایی در ادامه با اشاره به وظایف طلاب در راستای معرفی غدیر، عنوان داشت: باید آثار و برکات غدیر که مهمترین پیام آن ولایت و رهبری امیرمؤمنان (ع) و سایر ائمه اطهار علیهم السلام است را ترویج کرده و به گوش جهانیان برسانیم.
مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در پایان بیان داشت: واقعه غدیر همان هدایت گری، وحدت و اتحاد مسلمانان است که از سوی رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) رقم خورد./967
/303/ب2

ارسال نظرات