۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۴۹۲۶۹
استاد اخلاق حوزه علمیه:

تربیت انسان مهذب اساس کار دانشگاه و حوزه علمیه است

حجت الاسلام بنابی گفت: اساس کار حوزه و دانشگاه تربیت انسانهایی مهذب است که در آینده به جامعه اسلامی و انسانها خدمت کنند.
حجت‌الاسلام‌ شیخ عبد المجید باقری بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شیخ مجید باقری بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) بناب عصر امروز در دیدار معاونان فرهنگی دانشگاه های شمال غرب کشور، با تأکید بر تهذیب و تزکیه روح انسانی، گفت: این عالم مکان تربیت و تعالی روح انسانی است.

وی با بیان اینکه تربیت و تهذیب یک اصل اساسی در توجه به ساحت انسان است، گفت: این عالم همچون کارخانه آدم سازی است و اصل و اساس در این عالم تربیت انسان و تزکیه است تا بتواند در مسیر الهی به تعالی و ارتقای روحی تا رسیدن به درجات والای انسانی حرکت کند.

مدیر حوزه علمیه بناب با تأکید بر تربیت صحیح در حوزه و دانشگاه، ادامه داد: اساس کار حوزه و دانشگاه تربیت انسانهایی مهذب است که در آینده به جامعه و انسانها خدمت کنند، اگر حوزه و دانشگاه بتواند در امر تربیت موفق عمل کند انسانهایی را که به هدف جامعه اسلامی کمک کند تربیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها امروز باید در تربیت نسل جوان حساستر و با قدرت بیشتر وارد عمل شود، گفت: دانشگاه ها باید در تربیت نسل جوان دانشجو با قدرت وارد شود و با کارهای فرهنگی و مسائل دینی جوانان را از سقوط در ورطه گناه و معصیت نجات دهد و اجازه ضعف روحی آنها را ندهد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تربیت نسل جوان مؤمن و معتقد را رسالت فرهنگی دانشگاه ها خواند و تصریح کرد: دانشگاهی اسلامی خواهد بود که بتواند در تربیت نیروی مؤمن معتقد به مبدأ و معاد موفق عمل کرده باشد، دانشجویان یک کشور اسلامی باید و ضروری است که دارای اعتقاد قلبی عمیق به دین باشند./203/854/ب1

ارسال نظرات