۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۸۷۹۰
حجت الاسلام والمسلمسن قریشی:

علما و روحانیان موظف به مقابله با دین ستیزی و بی عفتی در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: دشمنان اکنون در تلاش هستند تا دین ستیزی و بی عفتی را در جامعه رواج دهند که وظیفه علما ایستادگی در برابر این هجمه ها است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنان اکنون در تلاش هستند تا دین ستیزی و بی عفتی را در جامعه رواج دهند که وظیفه علما ایستادگی در برابر این هجمه ها است.

وی گفت: مدیران و مسؤولان فرهنگی و دولت نیز وظیفه دارند از مجموعه های فرهنگی حمایت کرده و اجازه ندهند بی عفتی در جامعه با اسامی مختلفی نظیر برگزاری کنسرت ها  گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نزدیک شدن به عید غدیر از مسؤولان فرهنگی شهر و استان خواست برنامه ریزی مناسبی جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم برای این ایام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز عرفه و عید قربان از جمله اعمالی که برای این ایام سفارش شده است زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و قرات دعای عرفه است.

وی افزود: در روز عرفه همزمان با سراسر شهرهای دیگر در استان و شهر ارومیه نیز مراسم پرفیض دعای عرفه برگزار می شود که لازم است مؤمنان نسبت به حضور در این مراسمات غفلت نکنند.

خطیب جمعه ارومیه به اهمیت عید قربان اشاره و خاطرنشان کرد: این عید یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و نماز این عید نیز از با اهمیت ترین نمازها به شمار می رود بطوری که در زمان امام معصوم(ع) جز نمازهای واجب محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بیان اعمال مستحبی روز عید قربان، گفت: قربانی کردن از جمله اعمال مستحبی عید قربان است و مؤمنان اگر توان مالی دارند به تنهایی و اگر هم توان مالی ندارند سعی کنند بطور مشارکتی این سنت حسنه را بجا آورند.

استاد حوزه و دانشگاه به سالگرد شهدای منا اشاره کرد و گفت: متأسفانه سال گذشته در اثر بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود بیش از 7 هزار نفر مسلمان بی گناه مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا نیز رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه چرا سیاستمداران، دولتمردان، علما و فعالان سیاسی جهان نسبت به این موضوع خاموش شده اند از مسلمانان جهان خواستند تا خشم و انزجار خود را نسبت به این رژیم منفور نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خادمین حرمین شریفین اکنون نسل همان بنی امیه ای است که پیامبر اکرم(ص) در خواب خود آنها را بصورت میمون مشاهده کرده بودند که بر منبر ایشان نشسته اند.

وی گفت: متأسفانه سیاستمداران و مفتی های آل سعود همان هایی هستند که به نام دین و اسلام به جهالت هایی نظیر جهاد نکاح می پردازند.

وی بازخوانی پیام مقام معظم رهبری درباره حجاج را وظیفه همگان دانست و اظهار داشت: مسلمانان باید تلاش کنند تا حرمین شریفین از دست این افراد خارج شود.

گفتنی است، همزمان با سراسر کشور، نمازگزاران ارومیه بعد از پایان آیین عبادی سیاسی نماز جمعه راهپیمایی کرده و  نفرت و انزجار خود از ال سعود را به نمایش گذاشتند.

نمازگزاران ارومیه در این راهپیمایی حمایت قاطعشان از مردم مظلوم بحرین و روحانیان در بند آل خلیفه به ویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم را اعلام کردند./936/201/ب1

ارسال نظرات