۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۵۰۶
امام جمعه آمل:

ترویج جایگاه علمای بزرگ دین نیازمند برنامه ریزی و اقدام اساسی است

امام جمعه ‌آمل با بیان این که تبیین و ترویج جایگاه علمای بزرگ دین نیازمند برنامه ریزی و اقدام اساسی است، گفت: تحقق این امر ارزنده در میان مردم نیازی اساسی و ارزشمند است که ضرورت دارد اهتمام ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل شب گذشته در آیین رونمایی از کتاب قیام درویشان تبرستان و افتتاح دبیرخانه کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام و مکتب تشیع بهره مند از نگاه ارزشمند و گرانقدر میرقوام الدین مرعشی به اهل بیت معصومین(ع) است که در راستای تشکیل نخستین حکومت شیعی در دیار مازندران اقدام کرده است.

وی افزود: میرقوام الدین مرعشی از شخصیتهای بزرگ و گرانقدری است که به ایشان افتخار می کنیم و در بسیاری از نقاط جهان مردم عاشق و علاقه‌مند به این شخصیت بزرگوار هستند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: میرقوام الدین مرعشی اهتمام بسیاری برای تشکیل حکومت شیعی صورت داده است که سبب شد علاقه مندان و دوستداران بسیاری داشته باشد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: ضرورت دارد به مقبره میرقوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ که در مصلای نمازجمعه آمل قرار دارد توجه بیشتر و شایسته ای صورت گیرد که امری مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم از محل دفن این شخصیت بزرگ اطلاعی ندارند که باید تلاشهای شایسته ای در راستای شناساندن میربزرگ در میان آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه صورت گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: مقبره میرقوام الدین مرعشی به عنوان موزه شهدای آمل است که با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره اوقاف و امورخیریه تلاش می شود از صبح تا شب برای استفاده آحاد مردم آماده باشد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد بقعه میرقوام الدین مرعشی به عنوان زیارتگاه در خدمت مردم باشد تا بتوانند در این مکان مقدس و ارزشی حضور پیدا کنند و بهره گیری خوبی داشته باشند.

امام جمعه آمل اظهار داشت: شهرستان آمل بزرگان و ظرفیتهای ارزشمند و گرانقدری دارد که باید برای معرفی و تبیین شخصیت آنان کوشا بوده و با اقدام و برنامه ریزی درستی در این مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که تبیین و ترویج جایگاه علمای بزرگ دین نیازمند برنامه ریزی و اقدام اساسی است، گفت: تحقق این امر ارزنده در میان مردم نیازی اساسی و ارزشمند است که ضرورت دارد اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی از برگزاری کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی در شهرستان آمل خبر داد و تصریح کرد: در این مراسم شاهد افتتاح دبیرخانه کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی بودیم تا فعالیت ها به نحوی شایسته صورت گیرد.

امام جمعه آمل گفت: این کنگره در روز چهاردهم آبان ماه سال 96 در شهرستان آمل برگزار می شود که باید از همه ظرفیتها در راستای اجرای باشکوه آن استفاده شود.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: میرقوام الدین مرعشی چهره ای بزرگ و جهانی است که طلب می کند اهتمام شایسته ای انجام شود تا بتوانیم این کنگره بین المللی را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار کنیم.

گفتنی است، میرقوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ از چهره های بزرگ و نخستین مؤسس شیعه دوازده امامی در دیار تبرستان است که مقبره ایشان در کنار مصلای بزرگ قدس آمل واقع است و مردم عاشق و دلداده بسیاری از نقاط مختلف مشتاق زیارت این بقعه متبرکه هستند./1314/202/ب2

ارسال نظرات