۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۴۴۸۴۴۹
کارشناس مسائل مذهبی:

خودسازی و حرکت در مسیر بندگی سبب سعادت انسان می شود

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به اینکه خودسازی و حرکت در مسیر بندگی سبب سعادت انسان می شود، گفت: برخی عزم خود را در راه بندگی خدا جزم می کنند، تقوا پیشه ‏می کنند و اعتقادات درست دارند و امدادهای الهی شامل آنها می شود.
سعادت و شقاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: خداوند در آیه 4 سوره لیل می فرماید «سعی و تلاش انسانها پراکنده است»، به این معنا که انسان روی یک کار مشخص متمرکز نمی شود و از یک کار به سراغ کار دیگر می رود.

وی ادامه داد: هدف انسان باید در زندگی مشخص باشد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن هدف متمرکز کند، انسانها به دو حالت گرایش پیدا می کنند، برخی عزم خود را در راه بندگی خدا جزم می کنند، بخل نمی ورزند و تقوا پیشه می کنند و اعتقادات درست دارند و در این وادی رشد می کنند و امدادهای الهی شامل آنها می شود.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: برخی بخل می ورزند و سکه روی سکه می گذارند و آخرت را تکذیب می کنند و اعتقادات باطل دارند و گناه پشت گناه انجام می دهند، خداوند امدادهای خود را شامل آنها نمی کند و راه گناه برای آنها آسان می شود.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به آیه 13 سوره لیل بیان داشت: دنیا و آخرت انسان به دست خداوند است و در شأن خداوند است که انسان را هدایت کند و راه مستقیم را به او نشان دهد ولی از آنجاییکه اراده های انسانها پراکنده است هر کدام به یک سمت گرایش پیدا می کنند و سعادت و شقاوت آنها به دست خودشان رقم می خورد.

وی اظهار داشت: مردم هر طور عمل کنند حقیقت عوض نمی شود و حتی اگر همه مردم هم بد شوند حقیقت هستی تغییر نخواهد کرد، خداوند در قرآن کریم می فرماید «ای کسانیکه ایمان آورده اید خودتان و خانواده تان را حفظ کنید»، وقتی انسان نتواند خودش را حفظ کند نمی تواند دیگران را امربه معروف و خانواده و جامعه را از آسیبها حفظ کند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: گاهی اوقات تشویق در مورد افراد کارساز نیست و باید از تنبیه استفاده کرد، در برخی آیات قرآن کریم هم خداوند انذار می کند و به انسانها هشدار می دهد و از آتش فروزان و برافروخته جهنم که مخصوص انسانهای شقی است آنها را برحذر می دارد.

وی در پایان گفت: اگر انسان در دنیا به خودسازی و حرکت در مسیر صحیح بندگی روی آورد سعادتمند و در غیر اینصورت شقاوتمند خواهد شد و جایگاهش دوزخ است، همانگونه که اگر بنزین و کبریت را باهم بیاورید حاصل آن آتش و اگر کبریت و آب را بیاورید حاصل آن خاموشی آتش است عذاب و پاداش اخروی هم نتیجه اعمال دنیوی انسانها است./202/869/ب1

ارسال نظرات