۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۴۸۳۱۳

برگزاری دوره‌های آموزشی ضد افراط‌گرایی در قزاقستان

رییس کمیته امور مذهبی قزاقستان از آغاز یک دوره آموزشی ۲ ماهه برای ائمه جمعه این کشور جهت آموزش راه‌های مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم خبر داد.
مسلمانان آسیای میانه

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس کمیته امور مذهبی قزاقستان گفت: در شهر «آلماتی» جهت مبارزه مؤثر با افراط‌گرایی و تروریسم یک دوره آموزشی 2 ماهه برای ائمه جمعه راه‌اندازی می‌شود.

«بلگابیک میرزابایف» با اشاره به پیروی بیش از 15 هزار شهروند قزاق از فرقه‌های مذهبی غیرسنتی( سلفیه)، گفت: برای مبارزه مؤثر با افراط‌گرایی و تندروی شهروندان، یک دوره آموزشی برای امامان خطیب این کشور در دانشگاه فرهنگ اسلامی «نور مبارک» شهر آلماتی راه‌اندازی شده است.

میرزابایف در ادامه اظهار داشت: در این طرح آموزشی، 20 تن از رهبران مذهبی قزاق از تمام مناطق این کشور دعوت شده‌اند. در مدت 2 ماه مدرسان قزاقستانی به همراه استایدی از مصر به امام خطیبان شیوه‌های مبارزه با افراط‌گرایی مذهبی، کار با زندانیان و همچنین راه‌های برگرداندن پیروان فرقه‌های ممنوع و افراطی به زندگی طبیعی و معمولی را آموزش خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آموزش‌های این دوره 2 ماهه به زبان عربی ارائه خواهد شد، افزود: این مؤسسه آموزشی در نظر دارد طی یک سال، بیش از 200 متخصص و کارشناس مذهبی را برای فعالیت در تمام قلمرو قزاقستان، آماده کند.

به گزارش فارس، این مسؤول کمیته امور مذهبی قزاقستان با اشاره به این که در حال حاضر افراط گرایان با استفاده از شیوه‌های مدرن و متفاوت به استخدام شهروندان قزاق مشغول هستند، گفت: خطیبان ما باید قادر باشند به این چالش‌ها واکنش سریع نشان دهند.

وی تصریح کرد: گروه‌های افراط گرا همچنین از اینترنت در شبکه‌های اجتماعی از ادبیات مختلف دینی برای استخدام مردم استفاده می‌کنند، از این رو امامان ما باید سیاست‌ها و روش‌هایی را در پیش گیرند که مردم تحت تأثیر سخنان افراط‌گرایان قرار نگیرند./847/ب102/د

ارسال نظرات