۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۳۰۱
آیت‌الله صدیقی:

غدیر را باید از حصار واقعه تاریخی بیرون آورد

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان این‌که باید غدیر را عاشورایی و عاشورا را غدیری کرد، گفت: باید غدیر را از حصار واقعه تاریخی بیرون کشیده و انقلاب اسلامی ایران را قطره‌ای از غدیر بدانیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران امروز در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: ترویج ولایت و مطرح کردن غدیر دامن زدن به اصل امامت، طرح توحید و دین بی‌شائبه است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به آیه مباهله، اظهار داشت: پیامبر (ص) اسوه بشریت است و این آیه وجود امیرمومنان علی (ع) را نفس، جان و باطن پیامبر (ص) معرفی کرده است، بنابراین امیرمومنان علی (ع) در تمام الگوهای ارزشی مغناطیسی است که بدون او حرکت به‌سوی تعالی و اوج انجام نمی‌شود.

آیت‌الله صدیقی افزود: امیرمومنان علی (ع) الگوی عشق و پرستش در مقابل معبود متعال، الگوی خلوت با حق، الگوی شیدایی و بی‌قراری در دل‌ شب‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) ارائه‌ کننده رموز عشق‌بازی باخدا است که بخش کوچکی از آن در دعاهایی ایشان بروز و ظهور داشته است، اظهار داشت: دعا مکتب توحید، عرفان، اخلاق، سیاست و مبارزه است، دعاهای ایشان دریایی است که انواع لؤلو و مرجان‌ها از آن به دست می‌آید، که یکی از برجسته‌ترین دعاها ایشان دعای کمیل است که نظیر ندارد.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر مناجات امیرمومنان علی (ع) بیان داشت: اگر همه دنیا را بگردید برای این دعا نسخه دومی نخواهید یافت، اما متأسفانه ما از بعد عرفانی و مناجاتی امیرمومنان علی (ع) غفلت کردیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به مناجات خمس عشر، مناجات محبین و شاکین یا سایر مناجات‌های امیرمومنان علی (ع) در مفاتیح‌الجنان، عنوان کرد: بردن این دعاها به متن مدارس و دانشگاه‌ها نیاز این جبهه‌ای است که می‌تواند فتح‌الفتوح کند، اما متأسفانه ما خود و فرزندانمان را در این بعد نمی‌بریم تا به بهترین شکل تربیت شوند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به غفلت از بعد اقتصادی امیرمومنان (ع) اظهار داشت: اگر ما بخواهیم الگوی جامعی به دنیا عرضه کنیم که در آخرت طلبی و عمران دنیا کم نگذاشته باشد هیچ شخصیتی همچون امیرمومنان علی (ع) را نخواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در دوران دفاع مقدس 8 سال در برابر قدرت شرق و غرب ایستادگی کردیم در اعتصام به حبل‌الله بود که مردم به ریسمان ولایت چنگ زدند، اگر امروز نیز این گفتمان را فرهنگ جامعه نکنیم اقتصاد مقاومتی از مرز شعار خارج نشده و عملی نمی‌شود.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر عنوان کرد: مسأله امنیت و رفع فقر دوپایه پرستش خداوند است که اگر هرکدام نباشد امکان بندگی خدا ایجاد نمی‌شود، در این قسمت ما باید درباره کار و تلاش امیرمومنان علی (ع) حسابی دیگری برای جامعه بازکنیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به محوری بودن سیاست در دیانت، اظهار داشت: ولایت احساسی نیست نسخه نجات است چراکه تا حکومت صالح نشود امکان اینکه کشوری نجات پیدا کند وجود ندارد، مسأله ولایت در غدیر مهر اعتبار همه دین به‌حساب آمده است.

آیت‌الله صدیقی افزود: باید غدیر را از حصار واقعه تاریخی بیرون کشیده و انقلاب اسلامی ایران را قطره‌ای از غدیر بدانیم.

وی ابراز کرد: به خاطر امیرمومنان علی (ع) با سعه‌صدر سراغ همه بروید و آنها را به در خانه ولایت بیاورید، این کشور خانه امیرمومنان علی (ع) است بنابراین باید همه را به ایشان وصل کنید.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه صرفاً به اطرافیان خود فکر نکنید که آنها مهمان غدیر کنید، بیان داشت: همه مردم را به سر سفره امیرمومنان علی (ع) دعوت کنید، سعه‌صدر سبب الفت و تنگ‌نظری عاملی برای بیگانگی با نیروهای خودی است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در مسیر جذب مردم به‌سوی غدیر ابتکار داشته باشید، عنوان کرد: برای غدیر هرروز یک کار جدید با شکل و تنوع تازه انجام دهید و در ارائه تصاویر، سرود، شعر و سخنرانان غدیر تنوع داشته باشید، در این مسیر از جوانان و بسیج استفاده کنید.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: توفان‌ها با موج‌های سنگین برای غارت ایمان و اعتقادات جوانان ما می‌آید اگر جوانان خود را به حصار ولایت امیرمومنان علی (ع) وارد نکنیم به هلاکت خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه غدیر، عاشورا و مهدویت هرسه بیمه‌کننده ادیان الهی تا زمان قیامت هستند، خاطرنشان کرد: باید غدیر را عاشورایی و عاشورا را غدیری کرد و هر دو را زمینه آماده کردن جامعه برای مهدویت کنیم، که مبنای هر سه تقویت ولایت‌فقیه و نظام اسلامی است./201/807/ب1

ارسال نظرات