۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۴۸۲۸۴
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت ابعاد تبلیغی غدیر در جهان/ باید از مقام شعار و گزارش خارج شویم

امام جمعه همدان عید غدیر را عیدی جریان ساز در جهان تصیف کرد و گفت: هیچ قشری از اقشار جامعه اعم از مردم و روحانیت در جریان عید غدیر نیستند و در این زمینه کاری در خور انجام نداده اند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشن غدیر که با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی شهر همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به عید غدیر، اظهار داشت: متأسفانه درباره غدیر کوتاهی های بزرگی از ناحیه همه اقشار انجام شده است.

وی عید غدیر را عیدی جریان ساز در جهان تصیف کرد و گفت: هیچ قشری از اقشار جامعه اعم از مردم و روحانیت در جریان عید غدیر نیستند و در این زمینه کاری در خور انجام نداده اند.

امام جمعه همدان در ادامه ابراز داشت: در روایتی از معصوم وارد شده است که اگر در عید غدیر کسی روزه بگیرد اگر از اول عمر دنیا تا پایان دنیا روزه بگیرد باز هم فضیلت آن یک روز از عبادت عمر دنیا پیش خداوند افضلیت دارد.

وی با اشاره به روایتی دیگر درباره اهمیت اطعام در روز غدیر، ابراز داشت: اگر کسی روزه دار غدیر را افطار دهد مانند این است که 10 فئام را اطعام کرده که هر فئام 200 هزار نبی صدیق و شهید است.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: روحانیت در این زمینه کاستی هایی داشته است در شهر قم که عش آل محمد است، جشن غدیر چنان که درخور است برگزار نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر در تبیین معارف اسلام و تشیع، یادآور شد: کاری که ما شیعیان برای عاشورا کردیم اگر برای غدیر کرده بودیم بیشتر مردم دنیا مسلمان شده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این مطلب که تعظیم شعائر درباره غدیر باید با قوت پیگیری شود، افزود: ما از نصب یک پرچم بر در منزل خود کوتاهی می کنیم و باید این نقیصه رفتاری رفع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عید غدیر عظمتی ماورای تصور دارد و این در حالی است که اقدامات ما باید از حالت شعاری خارج شود و رنگ عمل به خود بگیرد./979/102/ب2

 

 

ارسال نظرات