۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۴۸۰۶۰
فعال فرهنگی تبیین کرد؛

نقش دولت سازندگی در بالارفتن سن ازدواج

حجت الاسلام والمسلمین مقدمی ریشه بی توجهی به ازدواج را از دولت سازندگی دانست و گفت: در آن روز این مسأله مطرح شد که اگر ما قرار باشد به هرجوانی یک فرش و یخچال کمک کنیم تعداد ازدواج ها بالاتر می رود.
محمود مقدمي  مدير کل فرهنگي معاونت تهذيب حوزه محمود مقدمي  مدير کل فرهنگي معاونت تهذيب حوزه

حجت الاسلام والمسلمین محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اصل ازدواج سفارش پیامبر(ص) است، اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی ما سن ازدواج تا این حد بالا نمی رفت امروز شاهد این میزان فساد در جامعه نبودیم و اگر این موضوع عقب نمی افتاد گناه و معصیت و ولنگاری به حداقل خود می رسید.

ازدواج وحدت است نه مشارکت

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم افزود: جدای از این که ازدواج انسان را از بی بند و باری ها نجات می دهد، نقش تکمیل کنندگی نیز دارد، همچنانکه علامه طباطبایی معتقد بود انسان ها به تنهایی موجوداتی ناقص هستند و با ازدواج کامل می شوند، بنابراین ازدواج مشارکت در زندگی نیست بلکه وحدت است چرا که دو نیمه ناقص را کنار هم قرار داده و کامل می کند.

وی با بیان این که ازدواج باید در اولویت فعالیت های دولت باشد، تأکید کرد: نه تنها در نگاه فرهنگی بلکه ازدواج از منظر اقتصادی نیز حائز اهمیت است؛ اما متأسفانه برخی از مسؤولان بر این باور غلط هستند که اگر ما قدمی برای تسهیل موضوع ازدواج برداریم باید خودمان را برای دردسر آماده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقدمی افزود: بنده به خاطر دارم در زمان دولت سازندگی این موضوع مطرح شد که اگر ما قرار باشد به هرجوانی یک فرش و یخچال کمک کنیم تعداد ازدواج ها بالاتر می رود، آن وقت نیاز به شغل داریم، فرزندان زیاد می شود، بعد خانه می خواهیم و درسر های زیاد دیگری را نیز به دنبال خواهیم داشت.

ازدواج سفید یا ازدواج سیاه؟

وی با اشاره به پدیده شوم ازدواج سفید عنوان کرد: این مسأله در واقع ازدواج سیاه است نه سفید؛ این که دو نفر بدون این که رابطه و علقه ای داشته باشند با هم در زیر یک سقف زندگی کنند و بعد از مدتی یکدیگر را رها کرده و بروند، فاجعه ای بزرگ است که متأسفانه به دلیل تأثیرات منفی شبکه های مجازی و ماهواره بر زندگی انسان ها است.

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم تأکید کرد: ازدواج سفید مسأله ای برگرفته شده از فرهنگ غرب است که نه با عقل سازگاری دارد و نا با عرف و شرع تناسب دارد؛ ازدواج یعنی زن و مرد در قبال هم مسؤلیت هایی را بپذیرند و بی مسؤلیتی این دو آسیب های بی شماری را به همراه دارد؛ این موضوع نیز باید هرچه سریع تر اصلاح شود./1330/ت302/ی

 

ارسال نظرات