۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۴۸۰۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

غفلت از غدیر خطری برای حقانیت عاشورا است

حجت الاسلام برگی غفلت از جریات غدیر را خطری برای حقانیت جریان عاشورا دانست و گفت: حقانیت جریان عاشورا با برجسته سازی جریان غدیر ممکن خواهد بود.
حجت الاسلام برگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول برگي، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در همایش بسیج مداحان آذربایجان شرقی در سالن همایش شهدا با تأکید بر آسیب شناسی عزاداری در هیأتهای حسنی، اظهار داشت: هیأتهای عزاداری باید نسبت به مسائل روز باشند.

 وی با بیان اینکه هیأتهای حسینی باید با خراقات، انحرافات، تحریفها و بدعتها در عزاداریها مقابله کنند و اجازه ندهند عزاداری حسینی به انحراف دچار شود، گفت: اگر هیأتهای عزاداری حسین(ع) و یزید زمان خود را نشناسند، یزید بانی مجلس و عزادار خواهد بود، از این رو حفظ بصیرت و هوشیاری هیأتها یک امر اساسی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وظایف سنگین روحانیت در صیانت از آسیبهای عزاداری و مداحان اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب همه در تداوم اندیشه عاشورایی بوده و به دنبال آن شکل گرفته است، از این رو هیأتهای عزاداری نباید از این موضوعات غافل شوند.

وی مغفول ماندن جریات غدیر را خطری برای حقانیت جریان عاشورا دانست و تصریح کرد: غدیر خم یک جریان برجسته و نقطه ثقل تاریخ تشیع است، حقانیت جریان عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله با برجسته سازی جریان غدیر ممکن خواهد بود و در حقیقت غدیر خم در جریان تشیع از اهمیت بالایی برخوردا است.

حجت الاسلام برگی با اشاره به برنامه دشمن در ایجاد مسیری اشتباه و بیراهه برای انحراف از مسیر حق، تصریح کرد: دشمن تلاش دارد با انحراف هیئات حسینی از مسیر حق آن را به بیراهه بکشاند تا اهداف شوم خود را تحقق بخشد، دشمن تشیع را مانع رسیدن خود به این اهداف شوم می داند و برای ضربه به آن از هیچ امری فرو گذار نیست.

وی با بیان اینکه انحراف از مسیر ولایت خطر دیگری است که هیئات مذهبی و عزاداری حسینی را تهدید می کند، گفت: امروز دشمن تلاش دارد با انحراف ایجاد کردن هیئات از خط ولایت به اهداف خود برسد چرا که شیعه را سدی مقابل خود می بیند و می خواهد با ایجاد بیراهه با آن مقابله کند.

این واعظ برجسته تبریز با تأکید بر اینکه ظلم ستیزی و استکبارستیزی باید محور هیئات حسینی باشد، خاطرنشان کرد: هیأتهای حسینی در حقیقت پیرو مکت عاشورا باید باشند و فریاد مبارزه با ظلم و ستم را سر دهند و با استکبار جهانی که به دنبال ضربه به این مکتب است مبارزه و مقابله کنند./۸۵۴/202//ب2

ارسال نظرات