۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۱۵۲
کارشناس مسائل سیاسی:

جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمن در میدانهای مختلف است

جدیدی گفت: جهاد کبیر به معنای مجاهده با دشمن و عدم اطاعت از آن در میدانهای مختلف است، توصیه رهبر معظم انقلاب در جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن در فرهنگ است، امروز دشمن از پیروزی با جنگ نظامی نا امید شده و به دنبال نفوذ است.
جهاد کبیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، منوچهر جدیدی، کارشناس مسائل سیاسی، امشب در جلسه ای با عنوان نهضت روشنگری که در مسجد قمربنی هاشم(ع) اصفهان برگزار شد، گفت: کشور ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و اهمیتی که در منطقه دارد مورد توجه ویژه دشمنان است و اطراف کشور ما را زیر نظر دارند و قرارداد کلی علیه شیعیان نوشته اند چون می دانند که عاقبت خیر برای تقواپیشگان و شیعیان حضرت علی(ع) است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب روی مسأله جهاد کبیر تاکید فراوانی کرده اند، جهاد کبیر به معنای مجاهده با دشمن و عدم اطاعت از آن در میدانهای مختلف است، با توجه به آموزه های قرآنی یهودیان دست از شما برنمی دارند مگر اینکه شما هم مانند آنها شوید، صهیونیستها ادعا دارند که برترین خلق خدا هستند و مسلمانان را به عنوان انسان قبول ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در مورد فعالیتهای هسته ای وقتی پیشرفت ایران را دیدند به بهانه برداشتن تحریمها کاری کردند که ما پس از این همه تلاش و شهدایی که در این راه دادیم به جایی رسیدیم که پیشرفت هسته ای ما متوقف شد و سانتریفیوژها از کار افتادند، مشکل دشمن با ما به خاطر مسأله هسته ای نیست.

جدیدی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در امور اقتصادی از دشمن تبعیت نکنید، امروز اگر ما مشکل اقتصادی داریم به خاطر این است که برخی مسؤولان ما می خواهند طبق سیاست چینیها پیش بروند، اگر چین در اقتصاد پیشرفت کرده و بازار جهانی را در دست گرفته است به خاطر این است که به نوعی اقتصاد مقاومتی را با مقتضیات خودشان اجرا کردند.

وی اظهار داشت: توصیه رهبر معظم انقلاب در جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن در فرهنگ است، فرهنگ اسلامی بهترین فرهنگ است، دشمن می خواهد فرهنگ اسلامی را از کشور ما بگیرد و فرهنگ فاسد غربی را جایگزین آن کند، می خواهند حجاب را از زنان ما بگیرند و زن را به عنوان یک کالا معرفی کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: باید مراقب باشید که در زمینه هنر هم ‏از دشمن اطاعت نکنید، دشمن در میان هنرمندان ما هم نفوذ کرده است و حتی با هنرمندان انقلابی برخوردهای ناشایستی می کند و آنها را مورد تهدید قرار می دهد، اگر کسی فرهنگ آنها را نخواهد او را نمی خواهند و به هر طریقی که شده سعی می کنند او را از بین ببرند.‏

جدیدی گفت: کسانی که چشمشان به دشمن است از نور به ظلمات رفته اند و دیگر خدا را نمی بینند، دشمن تا ما را از پای در نیاورد کوتاه نمی آید، باید برای توسعه کشور از همه نیروها مخصوصا جوانان استفاده کنیم و امکانات و تسهیلات لازم را برای توسعه اقتصاد مقاومتی به کار بگیریم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ، تصریح کرد: دشمن از اینکه بتواند ضربه اساسی به نظام وارد کند ناامید است چون در جنگ تحمیلی مقاومت و دفاع ملت ایران را دیدند از این رو از پیروزی با جنگ نظامی صرف نا امید شده و به دنبال نفوذ است و می خواهد در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در بین دولتمردان نفوذ کند./202/869/ب1

ارسال نظرات