۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۴۶۸۵۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

کنسرتهای هنری باید با احکام و موازین شرعی مطابق باشند

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه تمام أمور کشور باید در چهارچوب اسلام باشد، گفت: کنسرتهای هنری باید با احکام و موازین شرعی مطابق باشند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه باید مسائل فرهنگی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: دشمن امروز به دنبال نفوذ فرهنگی و تخریب وجهه فرهنگی کشور است و مسؤولان باید آگاه باشند.

وی با بیان اینکه ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و باید همه مسائل کشور براساس آموزه های اسلامی برنامه ریزی شود، افزود: انقلاب اسلامی با هزاران شهید به پیروزی رسید تا دین و ارزشهای الهی در جامعه شکل بگیرد و موازین اجتماعی و مسائل کشوری مطابق با دین باشد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به کنسرتها و مسائل پیرامونی آن، ابراز داشت: کنسرت و مسائل هنری در کشور باید مطابق با احکام اسلامی باشد، با توجه به اینکه کشور ما دارای نظامی اسلامی است و این بدین معناست که همه چیز باید طبق موازین اسلامی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه کسی با هنر مخالف نیست اما هنر باید در استخدام عقل و شرع قرار گیرد، ادامه داد: تمام کارهای هنری و سایر امور اعم از سیاست، اجتماعی و فرهنگی باید در نظام اسلامی در قالب اسلامی قرار گیرند و اگر مسائل در قالب دینی قرار بگیرند و در استخدام دین باشند، هیچگونه اشکالی ندارند.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: حضرت امام راجع به هنر دارای فرمایشات متعددی هستند که باید به آنها توجه کنیم، هنرمند با روح لطیف خود می تواند پیامی را به مردم القاء کند که با سایر کارها این امر محقق نمی شود، اگر تئاتر و فیلم و سریال با مسائل غیرشرعی آمیخته نشوند، دارای تأثیرگذاری فوق العاده ای خواهند بود.

وی تصریح کرد: هنرمندان باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشند و همین مطالبات را در هنر خود به کار گیرند، هنر باید در محور رهبری و ولایت قرار بگیرد و دین را در این قالب به دنیا برساند، امروز بحث اینترنت و فضای مجازی بهترین فرصت است که به عنوان بهترین ظرفیت دین، قرآن و عترت را در قابل توانمندی هنری به دنیا عرضه کنیم.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد تا فرهنگ کشور دچار ابتذال و بی بند و باری شود، ادامه داد: ولنگاری در دستگاه های فرهنگی نباید دیده شود، همه دستگاه های فرهنگی باید اراده و عزم خود را در صیانت از فرهنگ دینی و الهی جامعه اسلامی و ترویج آموزه های اسلامی به کار گیرند.

وی نفوذ فرهنگی را خطر بزرگ امروز در کشور دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد تا فرهنگ کشور را دچار ابتذال کند و با نفوذ خود اعتقادات دینی مردم را دچار تزلزل گرداند، امروز نبرد اصلی در حوزه فرهنگ و ارزشهای دینی است و این نبرد را به جنگ نرم با دشمن تعبیر آورده اند./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات