۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۸۰۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان:

خرافه‌زدایی از حماسه کربلا محور عزاداریها باشد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان گفت: حماسه کربلا یک مکتب انسان‌ساز است که در همه دوره‌های تاریخی می‌تواند نقش بزرگ خود را ایفا کند، از این رو خرافه‌زدایی از این حماسه بزرگ و معرفی صحیح آن به جامعه باید محور مراسم عزاداری باشد.
خیور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی خیور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان صبح امروز، 9 شهریور در گردهمایی هیئات مذهبی که در زاهدان برگزار شد، بیان کرد: هیأتهای مذهبی یکی از بزرگترین پایگاه‌های دینی هستند که در حقیقت یک ظرفیت بزرگ بوده و باید به نقش کلیدی و تأثیرگذار آنان در ترویج ارزشهای دینی در جامعه آگاه باشیم.

وی اظهار کرد: هیأتهای مذهبی مستقیماً با قشر جوان جامعه در ارتباط هستند، بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و غنا بخشیدن به فعالیتهای این هیئات، مقابله مؤثری با تهاجم فرهنگی دشمن داشت و ارزشهای دینی را میان نسل جوان جامعه نهادینه کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان افزود: مناسبتهای مذهبی مختلف، به ویژه ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، زمان مناسبی برای انتقال آموزه‌های دینی به نسل جوان است؛ باید آسیبها و موانع حضور جوانان و همچنین راهکارهای جذب آنان در مراسم مذهبی شناسایی شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ایام تاسوعا و عاشورای امسال، عنوان کرد: در روز عاشورا  مراسم دسته روی هیئات مذهبی با محوریت مساجدی است که در خیابانهای مولوی، بهشتی، امیرالمؤمنین، طالقانی و شریعتی هستند انجام می‌شود و هیئات با رسیدن به مسجد مورد نظر به تبعیت از مسجد به مراسم عزاداری خود ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام خیور تأکید کرد: مساجد و هیئات مذهبی با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اقدام به دعوت از مداحان و سخنرانان دعوتی از سایر شهرستانها کنند؛ همچنین در راستای فرهنگ سازی بیشتر، چاپ محتوای بنر و تراکت تبلیغاتی با نظر اداره تبلیغات اسلامی شهر زاهدان انجام پذیرد و از چاپ عکس بر روی بنر خوداری شود./203/831/ب1

ارسال نظرات