۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۵۴۴۳
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور خبر داد؛

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با حضور 12 هزار طلبه جدیدالورود

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور گفت: در سال تحصیلی جاری در 450 واحد آموزشی قریب به 12 هزار طلبه جدید الورود داریم که بیشتر از سال گذشته بوده و در ورودی ها با 20 درصد افزایش مواجه هستیم.
معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در 450 واحد آموزشی قریب به 12 هزار طلبه جدید الورود داریم که بیشتر از سال گذشته بوده و در ورودی ها با 20 درصد افزایش مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این عزیزان در سال تحصیلی جدید از علوم حوزوی بهره مند شده و آماده خدمتگزاری شایسته باشند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: در مناطقی که آب و هوا اجازه می دهد تقویم آموزشی را براساس مصوبه شورای عالی از اول شهریور قرار دادیم که امروز آغاز سال تحصیلی استان مازندران است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: رویکرد کلی ما تقویت رشته های تخصصی در مقام پاسخگویی به نیازهای جامعه و انقلاب اسلامی است که تلاش می کنیم در این عرصه کوشا باشیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما به لطف الهی مشعل فروزانی است که به واسطه آثار و برکات آن در سطح دنیا مورد تهاجم و فشار دشمنان است که باید مراقب باشیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: دفاع از مرزهای اندیشه انقلاب اسلامی به عنوان کار و رسالت اصلی حوزه های علمیه است که ضرورت دارد تلاش های لازم را صورت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حوزه های علمیه مهد انقلاب بودند و باید در خدمت دفاع از مرزهای اندیشه انقلاب باقی باشد که امکان این کار با گسترش رشته های تخصصی، تقویت درس های خارج و فقه های مضاف فراهم می شود.

وی افزود: ما در ارتباط فضای آموزشی با کمبود مواجه هستیم و اعلام می کنیم بخشی از محدودیت پذیرش به سبب کمبود فضا است و چند سالی می شود با مشکلاتی درباره توسعه فضای آموزشی رور به رو هستیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: سیاست ما به‌گزینی است و به دنبال این نیستیم تنها کمیت را بالا ببریم که وقتی بررسی کنیم مشخص می شود بیش از 20 هزار نفر برای حضور در حوزه های علمیه مراجعه می کنند که تنها 12 هزار نفر اجازه ورود پیدا می کنند و ممکن است تا 8 هزار نفر هم تقلیل پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: فعالیت های حوزه علمیه در خارج از کشور بر عهده جامعه المصطفی العالمیه است که با برنامه مدون در کشورهای مختلفی که فضا فراهم است نسبت به ایجاد و توسعه مدارس علمیه اقدام می کنند.

گفتنی است، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور جهت حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل به استان مازندران سفر کرد./1314/203/ب2

ارسال نظرات