۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۴۴۹۳۸
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

امنیت امروز ایران مدیون اقدام انقلابی و قاطع امام در برخورد با منافقین است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که آنچه امام راحل عظیم الشأن در سال 67 صورت داد کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمت بزرگ به ملت مسلمان ایران بود، تصریح کرد: اگر آن روز آن خدمت جانانه را امام نکرده بود امروز ما گرفتاریهای فراوانی داشتیم؛ امنیت امروز ما مدیون اقدام انقلابی امام است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که دنیای استکبار در برنامه‌ای جدید علین ملت بزرگ ایران می‌خواهد جنازه در حال احتضار منافقان آمریکایی را دوباره زنده کنند، گفت: این جنازه در حال احتضار کامل است و هرگز زنده شدنی نیست.

وی با بیان این‌که منافقان با ترور هفده هزار نفر بیگناه، سیاه‌ترین پرونده را در پیش ملت ایران دارند، اظهار داشت: آنچه این روزها درباره داعش می‌شنوید نسل دوم و نسل سوم عملکرد منافقان است که در سال 59 و 60 در ایران پیاده کردند؛ کشتند، پوست کردند، زنده زنده سوزاندند و اعضای بدن را قطعه قطعه کردند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: منافقان این جنایتکاران وحشی و نوکران آمریکا که در زمانی به دستور صدام، شیعیان و کردهای عراقی را کشتند و الآن هم در کنار داعش در عراق و سوریه مسلمان‌کشی می‌کنند با دولت جلاد عربستان برای جاسوسی، قرارداد همکاری میلیاردی منعقد کرده‌اند؛ پرونده منافقان بسیار سیاه است.

آیت‌الله خاتمی از این‌که کشورهای داعیه‌دار مبارزه با تروریسم مرجع، ملجأ و مأوای تروریست‌های آدمکش هستند، ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: این قصه دیگر قصه حقوق بشر و تروریست نیست.

امنیت امروز ایران مدیون اقدام انقلابی امام در اعدام منافقان

وی با بیان این‌که منافقان در ماه‌های پایانی جنگ پیاده‌نظام صدام شدند و به جنگ با فرزندان ملت ایران آمدند و توهم آمدن به کرمانشاه، بعد همدان و از آنجا حضور در تهران را داشتند، گفت: یک هفته مانده به عملیات مرصاد، رفتار منافقان زندانی عوض شده بود و به زندانبان‌ها می‌گفتند هفته دیگر ما زندانبان شما هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نام رفتار زندانیان منافق تبانی با محاربان نیست بلکه خود محاربه است و قرآن شدیدترین مجازات‌ها را نسبت به محاربان دارد. همان‌ها که به جنگ با جوانان ما آمدند محارب بودند و همان‌ها که در زندان‌ها می‌گفتند ما در موضع خود هستیم؛ یعنی چون زندانی هستیم نیامدیم با بچه‌های شما بجنگیم و عنوان این باقی بر محاربه است.

وی با بیان این‌که آنچه امام راحل عظیم الشأن در سال 67 صورت داد کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمت بزرگ به ملت مسلمان ایران بود، تصریح کرد: اگر آن روز آن خدمت جانانه را امام نکرده بود امروز ما گرفتاریهای فراوانی داشتیم، امنیت نداشتیم؛ امنیت امروز ما مدیون اقدام انقلابی امام است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به این‌که در اروپا برای منافقان همایش برپا می‌کنند و در داخل کسانی همراه منافقان و داعش می‌شوند و کسانی هم در کشور با آمریکا، اتحادیه اروپا و بی‌بی‌سی آلوده کاملا همکاری می‌کنند، از مسؤولان خواست که در این زمینه هوشیار باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با تعجب از شاگردان امام و کسانی که در مکتب امام تربیت شده‌اند و خطاب به کسانی که دم از امام می‌زنند اما اجازه می‌دهند امام مظلوم و غریب شود، گفت: به عنوان تکلیفم دفاع کردم و هیچ باکی هم ندارم.

وی ابراز کرد: رسانه‌های آلوده غربی تا جایی که می‌توانستند این طلبه ناچیز را تخریب کرده‌اند، خشن گفته‌اند و عکس‌های فتوشاپ آنچنانی علیه من ترسیم کرده‌اند که اگر در خواب ببینم وحشت می‌کنم، اما بیمی از این تهدیدها ندارم.

اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد

آیت‌الله خاتمی در ابتدای سخنان خود هفته دولت را گرامیداشت و با بیان این‌که نقد سازنده و ایراد راهگشا را کسی منع نمی‌کند، اظهار داشت: در نظام اسلامی ایران، همه دولت‌های بعد از انقلاب مشروع بوده‌اند و تنفیذ ولایت را داشته‌اند بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.

وی افزود: هفته دولت به مناسبت شهادت دو دولتمرد الگو یعنی شهید رجایی و شهید باهنر نامگذاری شده است، این دو بزرگمرد پافشاری بر ارزش‌های انقلاب داشتند و در مقابل دنیای استکبار قهرمانانه ایستادند و برای خدمت به محرومان تلاش شبانه‌روزی کردند و ساده زیست بودند و دلبسته به دنیا نبودند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام راحل درباره شهید رجایی و باهنر فرمودند که ریاست آنها را عوض نکرد، گفت: این بسیار مهم است که فردی جایگاه پیدا کند و ریاست او را عوض نکند، این دولتمردان برای همه مسؤولان و دولتمردان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران الگو هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دو رفتار متملقانه و بدبینانه که در اولی کسانی انتظار دارند در همه حال مورد تعریف قرار گیرند و در دومی همه چیز را سیاه می‌بینند را از رفتارهای غیر اسلامی نام برد که مسؤولان قوا را با تهدید جدی روبه‌رو می‌کند و اظهار داشت: این افراد واقعیت‌ها را نمی‌بینند و به دنبال علاج نابسامانی‌ها نیستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که تنها نقاط قوت را دیدن سبب رضایت کاذب و تنها نقاط ضعف را دیدن سبب یأس می‌شود، رفتار ناصحانه را سبک زندگی دینی خواند و تصریح کرد: نقاط قوت ظرفیت‌ها و نقاط ضعف اولویت‌ها است و این رفتار را رفتار اسلامی می‌دانیم.

وی همچنین سال چهارم دولت‌ها را سال پایانی دوره آنها و آمادگی برای انتخاب مجدد خواند و گفت: آسیبی که ممکن است پیش آید و در برخی ادوار پیش آمده آن است که در سال چهارم همه چیز تحت الشعاع انتخابات بعدی است و به کار مردم آنچنان که باید بها داده نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران از دولتمردان خواست که با قوت و قدرت تا روز پایانی با عشق به خدمت، در خدمت این مردم باشند و آن را در عرصه عمل به نمایش در آورند؛ مبادا انتخابات آینده فضا را سیاسی کند و مسأله معیشت مردم را تحت الشعاع قرار دهد./920/پ201/ج

ارسال نظرات