۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۴۸۸۴
رییس مؤسسه فرهنگی هنری غدیرستان اصفهان:

شیعه کشی و اسلام ستیزی در جهان بر اثر غفلت از غدیر است

حجت الاسلام شریفی با بیان شرحی از فرازهای خطبه غدیر درباره اهمیت تبلیغ غدیر، گفت: اگر امروز سرهای بچه های شیعه در بلاد مسلمین بریده می شود، اگر هستی شیعه را به تمسخر کشیده و حج را از شیعه گرفتند، تنها به خاطر غفلت از غدیر است.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمدرضا شریفی، در چهارمین جلسه از طرح آموزشی تبلیغی یاوران غدیر که در حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد برگزار شد، گقت: غدیرخم یک حرکت استثنایی در طول تاریخ انبیا بود که در روز غدیر، نورانیت ولایت بر جهانیان عرضه شد.

وی با بیان روایتی از امام رضا(ع) درباره غدیر افزود: امام در حدیثی می فرمایند، مثل مومنان که ولایت علی را در غدیر قبول کردند مثل ملائکه ای است که بر آدم سجده کردند و مطیع امر الهی شدند و کسانی که از پذیرش ولایت ابا کردند، مثل ابلیس است که بر آدم سجده نکرد.

حجت الاسلام شریفی در ادامه به شرح فرازهایی از خطبه و مهمترین ابعاد خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم در سه جای خطبه غدیر به نورانیت اهل بیت اشاره کردند که در احادیث آمده این نور اشاره به حضرت علی است و چون در قرآن از کتابهای الهی به عنوان نور بیان شده، و اهل بیت عِدل قرآن هستند، پس کسی که تبعیت از قرآن کند، تبعیت از علی کرده است.  

وی درباره اصحاب صحیفه که پیامبر در فرازهایی از خطبه غدیر به آن اشاره کرده است، گفت: اگر امروز بشریت و انسانیت از مسیر اصلی خود خارج شده است، و تمام این بی نظمی های جهانی و تفرقه هایی که در عالم وجود دارد، منشأش دو صحیفه معلونه ای است که قبل و بعد از غدیر برای انحراف مسیر تاریخ نوشته شد و برگشت به نظم و قانون الهی از سوی ایجاد بنیاد غدیر به دست ولی عصر است.

بازگشت به نظم بشری در گرو احیای غدیر است

رییس مؤسسه فرهنگی هنری غدیرستان اصفهان، در ادامه خاطر نشان کرد: متن این دو صحیفه ملعونه، گرفتن جانشینی از اهل بیت پیامبر بود و پیامبر در غدیرخم ذهنها را درباره این افراد آماده کرد و با آنکه نامی از آنها نیاورد، ولی تمام خصوصیات و سرنوشت آنها را در غدیر بیان کرد که گروندگان به این گروه ملعون و مغضوب خداوند هستند.

وی اعطای لقب امیرالمؤمنین را از دیگر فرازهای مهم خطبه غدیر بیان کرد و افزود: پیامبر در چند مورد به حاضرین امر کردند که حضرت علی را با لقب امیرالمؤمنین خطاب کنند و این خود پاسخ در جواب آنانی است که مولی را در خطبه غدیر به معنای دوست آورده و این لقب نشان از امارت و فرمانروایی دارد که اگر بنا بود مولی معنای دوستی بدهد، چرا پیامبر امر به گفتن این لقب کردند.

حجت الاسلام شریفی یکی از فرازهای مهم خطبه غدیر را که بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است را عهدنامه غدیر بیان داشت و گفت: پیامبر در روز غدیرخم سفره یک عهدنامه را باز کرده و صرف بیان خطبه و عهد سوری از مردم نبوده بلکه این عهد که ولایت و اطاعت است تا قیامت پابرجاست و اگر خطبه غدیر تنها حدیث غدیر و این عهدنامه باشد، برای جهانیان کافی است.

وی در ادامه تصریح کرد: تصریح به بسته شدن این عهدنامه و تشویق و تبلیغ آن به دیگران مفاد اصلی این عهدنامه است که به این معناست که گرچه ما در روز غدیرخم حاضر نبودیم ولی این بیعت بسته شده است و امروز این بیعت ادامه دارد و به گردن ما است و عهدنامه غدیر خوشبختی، رفاه و عدالت بشری است و اگر جهان به دنبال سعادت است باید به این عهدنامه پایبند شود.

شیعه کشی و اسلام ستیزی در جهان بر اثر غفلت از غدیر است

رییس مؤسسه فرهنگی هنری غدیرستان اصفهان، درباره اهمیت بحث غدیر نیز خاطر نشان کرد: غدیر تنها بالا بردن دست علی نبود، و دشمنان به این مهم پی برده اند و از آن وحشت دارند و سارقان ولایت تنها به سراغ کسانی می روند که ولایت علی در وجودشان نقش دارد.

وی در ادامه بیان داشت: اگر امروز سرهای بچه های شیعه در بلاد مسلمین بریده می شود، اگر هستی شیعه را به تمسخر کشیده و حج را از شیعه گرفتند، تنها به خاطر غفلت از غدیر است که متأسفانه سنت حسنه نذر برای غدیر و علی از ذهن ها رفته و برای احیاء این فرهنگ باید تلاش کنیم.

مردم جهان تشنه غدیرند و باید با برنامه های عملی آن را تبلیغ کنیم

حجت الاسلام شریفی با تأکید بر وظیفه همگانی بر امر تبلیغ غدیر افزود: از جمعیتی که در غدیرخم حضور داشتند، تنها یک هزارم آنها غدیر را روایت کردند، و این ظلمی است که که شنیدند ولی نگفتند، و ما باید خودمان موظف بدانیم و هر یک از ما مجلسی برای غدیر برگزار کنیم از جمله برگزاری مراسمی در 20ذی الحجه مخصوص بانوان و بیعت دوباره با غدیر که به عنوان یک سنت در آید.

وی مهمترین عرصه تبلیغ غدیر را انجام کارهای عملی برشمرد و بیان داشت: پیامبر در خطبه غدیر به تمام ما امر کرده که باید امر غدیر تا قیامت تبلیغ شود و باید با انجام برنامه های عملی و کشاندن تبلیغ غدیر به خیابان ها تشنگی مردم در کسب معارف غدیر را برطرف کنیم و آنچه پیامبر امر به آن کرده اند، مبلغ است نه منبری./202/1306/ب1

ارسال نظرات