۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۴۸۱۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

گسترش فعالیت روحانیان در روستاها سبب توسعه فرهنگ دینی می شود

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: گسترش فعالیت های تبلیغی روحانیان در روستاها سبب توسعه فرهنگ دینی شده و نقش بسزایی در ترویج اندیشه های ناب دینی دارد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هم اندیشی روحانیان و مبلغان دینی آمل که در روستای هفت تن از توابع بخش لاریجان برگزار شد اظهار داشت: دهه کرامت را پشت سر گذاشتیم که به خود می بالیم حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) افتخارات ارزنده ای برای نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت این دو بزرگوار بیمه شده و کشورمان را از آسیب دشمنان مصون نگه داشته است که باید فرهنگ رضوی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

وی اظهارداشت: توسعه و فراگیری فعالیت های قرآنی برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد که باید در این عرصه کوشا باشیم و گام های شایسته ای برداریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: گسترش فعالیت های تبلیغی روحانیان در روستاها سبب توسعه فرهنگ دینی می شود و نقش بسزایی در ترویج اندیشه های ناب دینی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: ضرورت دارد از تعالیم والای دینی بهره گیری کرده و زمینه ترویج و گسترش آن را در جامعه صورت دهیم که امری مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال تهاجم فرهنگی هستند که باید با بهره گیری از تعالیم دینی در مسیر مقابله با هجمه های دشمنان کوشا بوده و اهتمام  شایسته ای داشته باشیم.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: توسعه اندیشه های ناب دینی ضرورت دارد که باید ذکر و یاد خداوند متعال را ترویج دهیم که کلید حل مشکلات جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: تقوامحوری و دین داری زمینه خروج از مشکلات مادی، اقتصادی و معنوی در جامعه می شود و ضرورت دارد این امور تعالی بخش و والا را در وجود خود گسترش دهیم که می تواند زندگی انسان را در مسیر خوبی قرار دهد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: جذب روحانیان جدیدالاستقرار در حوزه فعالیتی شهرستان آمل برکات ارزنده ای دارد که می تواند زمینه اقدامات ارزشمندی در سطح شهرستان شود که باید از این فرصت ها به نحوی شایسته استفاده کنیم.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در سطح روستاها زمینه جذب نسل جوان جامعه می شود که باید زمینه حضور بیش از پیش این عزیزان در فعالیت های فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان را فراهم کنیم.

وی افزود: حضور تبلیغی روحانیت در روستاها سبب می شود تا فعالیت های ویژه و برنامه های ارزنده به مناسبت های مذهبی صورت گیرد تا بتوانیم بهره برداری شایسته ای در راستای تقویت معرفت دینی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: جوانان سرمایه های ماندگار و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانیم با برنامه ریزی درست و تلاش های شایسته در مسیر گسترش اندیشه های ناب دینی در میان این عزیزان قدم برداریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: توسعه فعالیت های فرهنگی ضرورت دارد که می توانیم از همه فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کنیم تا بتوانیم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی داشته باشیم.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: روحانیان اثرگذاری بسیاری در جامعه دارند که می توانیم با بهره گیری از این عزیزان در تحقق اهداف و برنامه های خود موفق باشیم و بتوانیم جهت گیری شایسته ای در مسیر توسعه فعالیت های فرهنگی تبلیغی صورت دهیم.

وی ادامه داد: روحانیان ارتباط خود را با اداره تبلیغات اسلامی گسترش داده و به صورت مستمر با این اداره در ارتباط باشند تا در جریان گردهمایی ها، جلسات و دوره های آموزشی قرار گیرند.

گفتنی است، نشست های هم اندیشی روحانیان و مبلغان دینی به همت اداره تبلیغات اسلامی آمل و به صورت ماهانه در مناطق مختلف شهرستان به منظور بررسی مسائل مختلف و بیان نقطه نظرات در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی تبلیغی صورت می گیرد./1314/203/ب2

 

ارسال نظرات