۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۴۴۴۱۵
دبیر علمی دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری:

علامه بلادی از سران مبارزه علیه استعمارگران به ویژه انگلیس بود

حجت الاسلام حسینی گفت: علامه بلادی از سران مبارزه علیه استعمارگران به ویژه روباه پیر انگلیس بود و در همین رابطه در تحریم هرگونه استفاده از کالاهای آنها فتوا دادند و در همین زمینه مکاتباتی با علمای نجف به ویژه مرحوم آخوند خراسانی داشته اند.
علامه بلادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: شجره طیبه روحانیت شیعه بخشی از آن در استان بوشهر است و جزء افتخارات این مرز و بوم است.

دبیر علمی دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با بیان اینکه امروز غبار فراموشی بر چهره روحانیت استان بوشهر قرار گرفته است گفت: برگزاری این جشنواره می تواند به معرفی بزرگان و مفاخر روحانیت استان کمک کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز داشت: معرفی علمای استان و شناسایی استعدادهای نهفته طلاب در زمینه علمی و پژوهشی مهمترین اهداف جشنواره علامه بلادی بوشهری است.

حجت الاسلام حسینی به دوران زندگانی مرحوم علامه بلادی بوشهری پرداخت و گفت: این عالم از سران مبارزه علیه استعمارگران به ویژه روباه پیر – انگلیس بود و در همین خصوص در تحریم هرگونه استفاده از کالاهای آنها فتوا دادند و در همین زمینه مکاتباتی با علمای نجف به ویژه مرحوم آخوند خراسانی داشته اند.

وی ادامه داد: به دنبال فعالیت‌های استکبار ستیزانه علاوه بلادی(ره) ایشان را برای مدتی به شیراز تبعید کردند که وی در همانجا به مبارزه ادامه داد؛ آیت الله بلادی بوشهری در آبان ماه سال 1331 شمسی در بوشهر درگذشت و پیکر پاک و مهر وی پس از تشییع در جوار امامزاده عبدالمهیمن بوشهر به امانت سپرده شد و پس از آن برای خاکسپاری به نجف اشرف انتقال یافت.

دبیر علمی دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: بیش از 70 کتاب و رساله از مرحوم آیت الله بلادی بوشهری در موضوعات تفسیر، حدیث، فقه، اصول، تاریخ، اخلاق و دعا، انساب، پاسخ به شبهات، کلام و اعتقادات، سیاسی و انتقادی، هیات و نجوم، شعر و ادبیات به رشته تحریر در آمده است./833/202/ب3

 

ارسال نظرات