۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۴۴۲۰۷
امام جمعه تنکابن:

برگزاری کنسرت های موسیقی با مبانی دینی ما در تضاد است

امام‌جمعه تنکابن با بیان این که برگزاری کنسرت موسیقی با شیوه های معمول در شهرستانها با مبانی دینی ما در تضاد است، گفت: مسؤولان فرهنگی نباید اجازه ترویج فساد و بی فرهنگی را در شهرستان ها بدهند.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، امام جمعه تنکابن امروز در دیدار مسؤولان فرهنگی این شهرستان به موضوع برگزاری کنسرت در شهرستان اشاره کرد و با بیان این که بسیاری از علما و فقهای دینی به اتفاق بر این نظر هستند که شنیدن هرگونه صوت مهیج حرام است، گفت: حتی اگر کلام خداوند و آیه‌های قران مجید از سوی قاریان به‌گونه‌ای تلاوت شود که سبب هیجان در افراد شود، حرام است.

وی افزود: برخی دیگر از علما غیر شهیر نظرات دیگری مطرح کردند مبنی بر اینکه صوت مهیج حرام نیست، بلکه این محتوای کلمات و جملات است که حرام است، به‌ عبارتی‌ دیگر کلمات نباید داری مفهوم غیراخلاقی باشند.

مدیر حوزه علمیه بابل تصریح کرد: به اعتقاد اغلب علمای شیعه و سنی، مجلس آوازه خوانی از زمان حکومت آل بنی‌امیه مرسوم شده است که طی آن گروهی از مردان و زنان را به بهانه شرکت در مجلس آوازه‌خوانی گردهم آورده و سپس با اشعار و سروده‌های مهیج فکر و ذهن آنان را مسخ کرده و به گناه و معصیت آلوده می‌ساختند.

حجت الاسلام پوراکبر یادآور شد: آقایانی که با لغو کنسرت مخالف هستند آیا تاکنون از نزدیک فضای برگزاری چنین کنسرت‌هایی را مشاهده کرده‌اند؟ بنده خود در طی چند مرحله به‌ صورت نامحسوس، ضمن حضور در محل برگزاری کنسرت صحنه‌هایی را مشاهده کردم که تا مدت‌ها برایم غیرقابل‌باور بود.

امام‌جمعه تنکابن اضافه کرد: در کشوری که مسؤولان آن ادعای مسلمان بودن و ادعای دِین به خون مطهر شهدا را بر زبان جاری می‌سازند، دختران دست در دست پسران نامحرم در سالن‌های برگزاری کنسرت حضور یافته و اوقات خود را به گناه می‌گذرانند، آیا صادرکنندگان مجوز برگزاری چنین کنسرت‌هایی از این صحنه‌ها در سالن مطلع هستند و کماکان اصرار به برگزاری آن دارند؟

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که برگزاری کنسرت موسیقی با شیوه های معمول در شهرستان ها با مبانی دینی ما در تضاد است، خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی نباید اجازه ترویج فساد و بی فرهنگی را در شهرستان ها بدهند.

وی اشاره به این که متأسفانه برخی از مسؤولان برگزاری چنین کنسرت هایی را رمز پیشرفت و توسعه شهری می دانند، تصریح کرد: متأسفانه این چنین برنامه هایی تنها مروج فساد و بی بندوباری را در شهرستان ها فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در یک جامعه دینی نباید شاهد ترویج بی بندوباری و فساد باشیم، بیان داشت: مسؤولان فرهنگی باید از ظرفیت های موجود فرهنگی و دینی در جهت تقویت معنویت در جامعه بهره گیرند نه این که زمینه ساز ترویج فساد در جامعه باشند.

حجت الاسلام پوراکبر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که لبه تیز برنامه‌های دشمنان دین اسلام، ارزش‌های دینی و زدودن هویت انقلابی و اسلامی از جوانان ایرانی است، گفت: هزاران شبکه ماهواره ای و سایت های اینترنتی به طور شبانه روزی در حال برنامه سازی هستند تا مبانی دینی ما را تضعیف و خدشه دار کنند.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم ارزشمند دینی فاصله گرفته است و همین موضوع معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، تصریح کرد: جامعه دینی برای رهایی از این بحران ها تنها باید به معارف دینی و اهل بیت(ع) روی بیاورد.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام پوراکبر از روند ورود برخی فرهنگ های غیربومی به مناطق گردشگری استان ابراز نگرانی کرد، گفت: متأسفانه فرهنگ های غلط که به واسطه حضور مسافران و گردشگران وارد منطقه می شود فرهنگ دینی و انقلابی ما را تهدید می کند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز سواحل دریا و مناطق گردشگری استان به هیچ عنوان شرایط مناسبی ندارد و شاهد برخی ناهنجاری های فرهنگی در این مناطق هستیم، تصریح کرد:  مسؤولان باید نظارت و برخورد خود را با این ظواهر غیر دینی بیشتر کنند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که حجاب و رفتار برخی مسافران با هیچ یک از اصول دینی و ارزشی جامعه ما مطابقت ندارد، خاطرنشان کرد: مناطق توریستی ما نباید به محلی امن برای ترویج بدحجابی و فرهنگ غربی تبدیل شود.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که متأسفانه نباید فرهنگ دینی و بومی ما تحت تأثیر برخی فرهنگ غلط وارداتی و منحرف در حاشیه قرار گیرد، بیان داشت: نیروی انتظامی باید با هر گونه عوامل بدحجابی و فساد در منطقه بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد جدی کند.

امام جمعه تنکابن بر ضرورت تبیین زیبایی های دین از سوی مبلغان و مروجان دینی برای مردم تأکید کرد و گفت: هر چقدر که بتوانیم دین را برای مردم خوب تبیین کنیم و زیبایی‎های دین به درستی ارائه شود به یقین گرایش مردم به سمت دین بیشتر شده و از سوی فرهنگ غربی بیشتر فاصله می‎گیرند.

وی با اشاره به این که چند سالی است که مقام معظم رهبری به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی تاکید می‎کنند و همه ما می‎دانیم که در تقابل جنگ نرم و جنگ سخت تفاوت‎هایی وجود دارد، گفت: در عرصه تهاجم فرهنگی مرز مشخصی وجود ندارد و دشمن در همه عرصه‎های اعتقادی، دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ورود پیدا می‎کند و با ما سر جنگ دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که دشمن در عرصه‎های فرهنگی با ابزارهای مختلفی وارد می‎شود که تلفات سنگینی نیز به بار می‎آورد، ادامه داد: باید بدانیم دشمن از چه معبری، با چه انگیزه‎ای، با چه ابزاری و با چه هدفی وارد می‎شود و آن را برای مردم تشریح کنیم.

وی به مشکلات فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ ناب اسلامی است که باید به صورت ویژه به حفظ و حراست از آن بپردازیم و این یک وظیفه عمومی است.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دینی در جامعه، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگ اسلامی نسبت به فرهنگ غرب، مبانی فرهنگ دینی است که در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، وجود مبانی دینی در فرهنگ را ضروری دانست و گفت: آزادی فرهنگی و سیاسی بدون بهره‌گیری از ارزشهای دینی نه تنها ارزشی ندارد بلکه سبب دور شدن انسان از عمل به دستورات الهی می‌شود./950/202/ب2

ارسال نظرات