۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۳۷۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ مقاومت برگرفته از مکتب عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مقاومت در برابر ظالمان و مقابله با ظلم یکی از مهم‌ترین آموزه های دین مبین اسلام است، گفت: فرهنگ مقاومت برگرفته از مکتب عاشورا است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن 23 مرداد؛ روز مقاومت اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: این روز به دنبال پیروزی حزب الله لبنان طی جنگ 33 روزه در برابر رژیم صهیونیستی نامگذاری شده است.
وی با بیان این‌که مقاومت در برابر ظالمان و مقابله با ظلم یکی از مهم‌ترین آموزه های دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر جبهه مقاومت اسلامی امروز مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان غربی عربی آن ایستادگی نمی کرد، قطعا برنامه دشمن پس از حمله به عراق و سوریه؛ اجرای سناریوی براندازی انقلاب اسلامی ایران بود.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حزب الله لبنان زائیده مکتب امام راحل است، گفت: حزب الله که تربیت یافته مکتب حسینی و عاشورایی بود، توانست با رهبری طلبه ای جوان به نام سیدحسن نصرالله در برابر ارتشی که ادعای رتبه چهارمی در دنیا را دارد، پیروز شود و موجب تزلزل پایه های ارتش این رژیم جعلی شدند.
امام جمعه مراغه با بیان این‌که شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه معادلات منطقه ای و بین المللی را بر هم زد، خاطرنشان کرد: ملت ایران نیز در سایه فرهنگ مقاومت موفق شد در جنگ تحمیلی، شکست تاریخی بر کشورهای حامی رژیم بعث عراق تحمیل کند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که در دوران هشت سال دفاع مقدس و در سایه مقاومت مردم، ایثارگران و خانواده های شهدا، حتی یک وجب از خاک ایران از سوی دشمن اشغال نشد، افزود: با مراجعه به تاریخ ایران، می توان دریافت که این کشور در 250 سال در رتبه کشورهای پهناور جهان بوده است، اما در سایه بی کفایتی شاهان و در پی جنگ های مختلف، هر بار قطعه ای از خاک کشور جدا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ مقاومت لازمه مقابله با گروهک‌های تروریستی و وهابیت است، اظهار داشت: امروز شاهدیم که حقوق بشر به معنای حقیقی کلمه در یمن و بحرین نقض شده است، از این رو تنها مقاومت اسلامی می تواند سکوت ننگین جامعه بین المللی را بشکند.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که جامعه جهانی و مدافعان حقوق بشر باید نسبت به احقاق حقوق مردم یمن و بحرین اقدام کنند، گفت: مردم یمن همچنان زیر بمباران های رژیم آل سعود جان خود را از دست می دهند، کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می نامند باید نسبت به احقاق حقوق مردم ستمدیده جهان از جمله یمن، بحرین، سوریه و عراق اقدام کنند.
وی سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایت ها را معنادار دانست و گفت: دستگیری 19 تن از عالمان دینی و 50 شخصیت علمی و فرهنگی در بحرین به بهانه های مختلف از جمله اعتراض به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، از دیگر مسائلی است که اکنون جامعه اسلامی از آن رنج می برد./935/302/ب2

 

ارسال نظرات