۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۴۴۳۶۱۲
امام جمعه کوفه:

نماز جمعه خاری در چشم آمریکا است

امام جمعه کوفه، برگزار نماز جمعه را خاری در چشم آمریکا و دشمنان اسلام خواند.
حجت الاسلام شیخ علی النعمانی، امام جمعه مسجد الکوفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ علی النعمانی، امام جمعه مسجد الکوفه در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته گفت: ائمه معصوم (ع) مومنان را به تفکر در دین سفارش می‎کردند زیرا تفکر از بهترین عبادات است.

 

وی از جمعیت زیاد هیأت‎های همراه مسؤولان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: هیأت‎های همراه مسؤولان این قدر زیاد هستند که چندین ماشین آن‎ها را جابجا و خیابان‎ها را برای عبور و مرورشان قطع می‎کنند که این موضوع موجب آزار و اذیت مردم شده است. مسؤولان باید به روش مدیریت و اداره حکومت امیر المومنین علی (ع) توجه کرده و ایشان را الگو قرار دهند.

 

امام جمعه کوفه در این رابطه خاطره‎ای از حضرت آیت الله شهید سید محمد صادق صدر (ره) نقل کرد و بیان داشت: یک روز سید صدر از مسجد خارج شد و قصد داشت از خیابان عبور کند ولی با ازدحام شدید جمعیت مواجه شد در همین حین یکی از طلاب برای اینکه راه‎ را برای عبور بازکند به جمع مردم رفت ولی سید صدر به شدت از این کار ابراز ناخرسندی کرد و گفت که چنین کاری ظلم به مردم محسوب می‎شود.

 

وی به بیان اهمیت نماز جمعه پرداخت و ادامه داد: نماز جمعه خاری در چشم آمریکا، پیروانش و دشمنان اسلام است بر این اساس مومنان باید به نماز جمعه توجه ویژه‎ای کنند و در آن مشارکت گسترده داشته باشند.

 

حجت الاسلام نعمانی عنوان کرد: نماز جمعه در سخت‎ترین شرایط حتی در دوران حکومت دیکتاتوری سابق برگزار می‎‌شد و ما نیز به تمسک به سیره آیت الله سید صدر که همیشه بر برگزاری نماز جمعه تاکید و اهتمام بسیار داشت، آن را برگزار می‎کنیم.

 

وی از حضور برخی زنان در فعالیت های سیاسی انتقاد کرد و گفت: برخی از زنان در مسائل و مشکلات سیاسی ورود کرده‎ و مشکلاتی را به وجود آورده اند که ما به آنان توصیه می‎کنیم با تمسک به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) از چنین فضاهای دوری کنند./994/ب902/د

خبرنگار: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات