۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۴۳۱۸۲
آیت الله صدیقی:

اشرافیت مهم‌ترین تهدید امروز انقلاب است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اشرافیت وجه تمایز افراد انقلابی و ضدانقلابی است، گفت: امام رضا(ع) در مقام ولایت ‌عهدی بودند اما نه ‌تنها دچار اشرافیت نشدند بلکه ضد اشرافیت نیز عمل می ‌کردند و خود را از مردم، خدمتگزاران و زحمتکشان جدا نمی دانستند.
آیت ‌الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ملی تولید کتاب رضوی کودک و نوجوان که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: اشرافیتی که امروز انقلاب را تهدید می ‌کند، سبب ایجاد ریخت ‌و پاشها، حقوقهای میلیاردی و تسهیلات میلیاردی با سودهای کلان شده و این اشرافیت برای آینده انقلاب بسیار خطرآفرین است.

دبیرکل بنیاد بین ‌المللی غدیر با اشاره به اینکه اشرافیت وجه تمایز افراد انقلابی و ضدانقلابی است، بیان داشت: در حالی که برخی از افراد جان‌ برکف برای دفاع از حرم ائمه و اسلام به سوریه می‌ روند، برخی با اشرافیت آرامش انقلاب و مردم را تهدید می ‌کنند و این شرم آور است.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) در مقام ولایت ‌عهدی بودند اما نه ‌تنها دچار اشرافیت نشدند بلکه ضد اشرافیت نیز عمل می ‌کردند و خود را از مردم، خدمتگزاران و زحمتکشان جدا نمی دانستند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: امام رضا(ع) با سبک زندگی خود اشرافیت را ممنوع کرده و مأمون را زیرسؤال بردند و عملاً نشان دادند که خلافت با سلطنت سازگار نیست و امامت امری است که سبک زندگی‌اش با توده مردم همخوانی دارد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امام رضا(ع) با برگزاری مناظرات و پاسخگویی به همه سؤالات، شبهات را از بین می ‌بردند و در حالی که سؤالات پیچیده و مسائل خاص مطرح می ‌شد ایشان بی ‌درنگ پاسخ می ‌دادند که این نشان می ‌دهد علم ایشان علم الهی و لدنی بوده است و ایشان لسان ‌الله بودند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در توصیف امامت و پاسخ به افرادی که معتقد بودند دین از سیاست جدا است، می‌فرمودند امامت زمامداری دین است و امام مانند خورشید تابان و ابر بارش‌دار بوده و نسبت به آحاد مردم مانند مادری پرمهر است که فرزندان خود را با رأفت پرورش می‌ دهد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) با آمدن به ایران عینیت قرآن، دین و سیاست را نشان دادند، تصریح کرد: قبول نکردن خلافت از سوی ایشان کاملاً سیاسی بود چراکه خلافت مسأله‌ای نبود که مأمون آن را به ایشان واگذار کند بلکه انتصاب امامان انتصابی الهی بوده و منصب امامت در ذات امامان قرار دارد و مسأله انتخابی نیست که با رأی دادن انجام شود بلکه امام برای هدایت انسان بوده و وجود ایشان عالمگیر است.

دبیرکل بنیاد بین ‌المللی غدیر اظهار داشت: لازم است برای داشتن نفس آرام به دنبال راهنمایی های ارزشمند امام رضا(ع) باشیم و باید از ایشان به عنوان الگو و اسوه بهره‌مند شویم و بدانیم که عاقبت به خیری تنها در سایه اطاعت محض از اهل بیت(ع) معنا پیدا می کند./9457/202/ب3

ارسال نظرات