۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۳۱۴۰
آیت الله علوی گرگانی:

کاهش سود به نفع خود بانک ها است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم، ابراز داشت: کسانی که اقدام به گرفتن وام می کنند نوعا از مستضعفان و طبقات ضعیف هستند و این افراد هر چه مورد لطف قرار بگیرند در پیشگاه خدا ارزش دارد و از باقیات و صالحات است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز با محمدرسول خاکساری مدیرکل بانک مسکن استان قم دیدار و گفت و گو کرد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که ایجاد تسهیل در زمینه مسکن خدمتی اساسی برای جامعه است، ابراز داشت: هر انسانی در درجه اول نیاز به مسکن دارد و یکی از ضروریات مهم در جامعه اسلامی تهیه سر پناه برای مردم است که خیلی به آن سفارش شده است و اگر بتوانیم در این راستا تسهیلات قائل شویم در پیشگاه خداوند ارزش فوق العاده دارد.

 

وی با بیان این که باید در وام دادن و گرفتن سود به مردم کمک بیشتری شود، افزود: نوعاً مستضعفان و طبقات ضعیف جامعه طرف حساب بانک ها هستند و این افراد هر چه مورد لطف قرار بگیرند و سود کمتری گرفته شود در پیشگاه خدا ارزش دارد و از باقیات و صالحات است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه باقیات الصالحات برای انسان می ماند و در آخرت به درد می خورد، گفت: بانکهای دنیایی هم خودش و هم چیزی که در آن ذخیره می شود فانی و از بین رفتنی است اما بانک خدا با بانک های ما، تفاوتش این است که هر چه در بانک خدا ذخیره شود از بین نمی رود؛ هر کاری که برای خدا انجام شود خداوند پاداشش را خواهد داد.

 

وی با اشاره به ضرورت کاهش  سودهای بانکی خاطرنشان کرد: با این کار استقبال مردم از بانک ها بیشتر می شود و در نهایت به نفع خود بانک است.

 

حضرت آیت الله علی گرگانی با بیان اینکه شما امانت دار مردم هستید، اظهار داشت:  یکی از مشکلات مردم همین پرداخت های بانکی است زیرا وقتی بازار بخوابد پرداخت این سود ها مشکل می شود و ما باید کار کنیم که مشکل مردم کم شود./843/پ202/ج1

ارسال نظرات