۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۴۲۳۶۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری کنگره شعر بین المللی عقیله العرب همزمان با اربعین حسینی در ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کنگره شعر بین المللی عقیله العرب برای نخستین بار امسال در ارومیه با هدف ابراز ارادت به خاندان کرم و حضرت زینب(س) به عنوان پیام آور دشت نینوا همزمان با اربعین حسینی(ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی، استاندار، شهردار، انجمن شعر آئینی و همه مجموعه ای که در برگزاری این جشنواره همراه ما بودند تقدیر و تشکر می کنم.

 

وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی چهارده سال است که در کشور برگزار می شود، افزود: آذربایجان غربی با برگزاری یازده دوره از این جشنواره به عنوان یکی از قدیمی ترین اجرا کنندگان جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری و به صورت بین المللی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به عدم حضور برخی از شعرای بین المللی در این جشنواره، گفت: دو نفر از شعرایی که از ترکیه دعوت شده بودند به دلیل کارمند بودن و عدم صدور مرخصی از ناحیه دولت ترکیه و یک نفر شاعر آلمانی که آثار خود را به دبیرخانه فرستاده بود به دلیل عدم توان مالی در پرداخت هزینه حضور وی محروم از حضور در جشنواره شدند.

 

وی با بیان اینکه داوری آثار دریافتی شعرا در سه بخش بین المللی، کلاسیک و آئین مداحان صورت می گیرد، افزود: شعرای شرکت کننده در این دوره از جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری از نقاط مختلف کشور مانند؛ کرمان، قزوین، زنجان، اردبیل، همدان و تبریز حضور دارند.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه از افتتاح انجمن شعر آئینی ذاکرین ثقلین در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: بخش ویژه مداحان امسال به جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری اضافه شده و در سالهای آینده تلاش می شود بخشهای متنوع تری به این جشنواره اضافه شود.

 

دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری به برگزاری نمایشگاه عکس خبری به طور همزمان با اختتامیه این جشنواره در حوزه هنری آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: پس از اختتامیه جشنواره شعرا منتخب در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حاضر شده و به خواندن اشعار برگزیده خود در حضور وی می کنند.

 

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی چند سالی است که قدمهای خوبی در حوزه ادبی برداشته می شود، ادامه داد: اجرای کنگره شعر بین المللی عقیلة العرب حضرت زینب(س)، شعر ولایت، شعر نماز، شعر خلیج فارس و شعر رضوی از جمله افتخارات شعرای ارومیه و مسئولان حوزه ادبی این شهر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: کنگره شعر بین المللی عقیلة العرب برای اولین بار امسال در ارومیه با هدف ابراز ارادت به خاندان کرم و حضرت زینب(س) به عنوان پیام آور دشت نینوا همزمان با اربعین حسینی(ع) برگزار می شود.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره شعر بین المللی رضوی به زبان ترکی آذری امروز در دو بخش پیش از ظهر و بعد از ظهر در ارومیه برگزار شد و با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امنیتی سیاسی استاندار آذربایجان غربی و ضمن تجلیل از شعرای برگزیده به پایان رسید./202/936/ب1

ارسال نظرات