۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۳۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

مراسمات دینی و فرهنگی باید سرشار از معنویت و نورانیت باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که مراسمات دینی و فرهنگی باید سرشار از معنویت و نورانیت باشد، گفت: بزرگترین توفیق ما ایرانیان وجود حرم شریف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است که از خیر و برکات این دو مرقد مقدس بهرمند شده و بلایا و آفات زیادی به سبب وجود مرقد این دو بزرگوار از خاک ما دفع می شود.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در یازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در ارومیه برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: مطالب و اشعاری که ارائه می دهید ذخیره آخرتتان شده و ان شاء الله مورد پسند و رضایت امام رضا(ع) است.

 

وی با بیان اینکه مراسمات دینی و فرهنگی باید سرشار از معنویت و نورانیت باشد، افزود: بزرگترین توفیق ما ایرانیان وجود حرم شریف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است که از خیر و برکات این دو مرقد مقدس بهرمند شده و بلایا و آفات زیادی به سبب وجود مرقد این دو بزرگوار از خاک ما دفع می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ثواب عظیم زیارت حرم امام رضا(ع) اشاره و اضافه کرد: امام جواد(ع) می فرمایند: از سوی خداوند متعال بهشت را برای کسی که در توس پدرم را زیارت کند، ضامن می شود.

 

وی با توجه به این مسأله که خدمت به اهل بیت(ع) نیازمند توفیق الهی است، گفت: شعرا و ادیبانی که در خدمت اهل بیت(ع) هستند باید به مسیر خود افتخار کرده و بخاطر صرف نعمت الهی طبع شعر و قوه تخیل در راه حق و اهل بیت(ع) شاکر باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیه ای از سوره الرحمن، افزود: خدای متعال آموختن بیان و لسان به انسان را پس از نعمت خلقت او یکی از بزرگترین نعمتها معرفی می فرماید.

 

وی قدرت تکلم انسانها در گویشها و لهجه های مختلف را قدرت نمایی الهی عنوان و تصریح کرد: اینکه می توانیم خواست و منظور خود را در قالب الفاظ بیان کنیم هنر و نعمتی است که خدای متعال از سر لطف در اختیار ما ابناالبشر قرار داده است.

 

امام جمعه ارومیه با بیان دیگر نعمات الهی، یادآور شد: به توصیه قرآن کریم زوجیت و آرامش و تسکینی که به واسطه آن در زندگانی انسان ایجاد می شود، باید به عنوان نشانه ای از قدرت و حکمت الهی مورد مطالعه متفکران و اندیشمندان قرار گیرد.

 

وی با توجه به آیه ای از قرآن کریم که به وجود اختلاف در لسان و الوان نوع بشر اشاره می کند، گفت: وجود زبانهای مختلف مانند؛ کردی، ترکی، فارسی، عربی، روسی، آلمانی و ... و رنگهای متفاوت پوست قومیتهای مختلف بشر همه برای انسانهای عالم و اندیشمند نشانه است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: توان گفتن و نعمت لسان را به خدمت امام رضا(ع) در آوردن و عرض ارادت به این خاندان در روز قیامت از دست ما و شما گرفته و عنایت اهل بیت(ع) را شامل حالمان می کند.

 

گفتنی است، اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره شعر رضوی ترکی آذری عصر امروز در سالن برق ارومیه با تجلیل از شعرای برتر برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات