۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۴۲۰۷۸
نوبخت:

تلاش کردیم برای چرخ زندگی مردم کاری بکنیم

معاون رییس جمهور از تحت سلطه اقتصادی بودن کشورهای مختلف جهان و زیر نظر آمریکا فعالیت کردن آنان خبر داد و گفت: حتی کشورهایی که هنوز هم به کمک ایران سر پا هستند و در گذشته خسارت زیر بنایی زیادی به ما زده اند نیز بدون هماهنگی آمریکا قادر به معامله با نظام اسلامی ایران نیستند.
نوبخت سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز در شورای اداری آذربایجان غربی که در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کاملا طبیعی است که وقتی مسؤول ملی به استانی سفر می کند از او در مورد رهآوردش به استان سوال شود.

 

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی آذربایجان غربی و انتظار مردم نسبت به رفع کمبودها از دولت تدبیر و امید، افزود: مردم آذربایجان غربی خوب، متدین، غیور و شهید پرور هستند و حق دارند که از شما مسؤولان دستگاه های مختلف استانی مطالباتی داشته باشند و شما نیز جهت تحقق خواسته های آنان از دولت توقع داشته باشید.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به دشواری برنامه ریزی و تخصیص بودجه برای کل کشور، گفت: وزیر بهداشت همزمان با بنده در آذربایجان غربی حاضر هستند اما تنها مطالبه ای که از وی می شود توجه به وضعیت بهداشت و درمان منطقه است در حالی که از مسؤول برنامه و بودجه همه نهادها و بخش ها انتظار ارائه برنامه و اعتبار دارند؛ رییس برنامه و بودجه باید برای برنامه ششم توسعه و افق بیست ساله چشم انداز توسعه برنامه ریزی کرده و تعیین بودجه و اعتبار کند.

 

رییس برنامه و بودجه با اشاره به عدم شرایط مطلوب اقتصاد منطقه، توضیح داد: سه سال از دوره خدمت را پشت سر گذاشته و در سال چهارم خدمت این دولت قرار داریم، تلاش این بود که برای چرخ زندگی مردم کاری بکنیم، اما باری از دوش مردم در این سه ساله آیا برداشته شده یا نه نیاز به بررسی است.

 

وی با تاکید بر این مسأله که باید از سفره مردم سخن گفت، افزود: ما هر قولی به شما بدهیم باید برای آن پول و اعتبار در نظر بگیریم در حالی که با وجود تحریم ها و افت شدید قیمت نفت این مسأله با مشکل مواجه است.

 

نوبخت تامین اعتبار خزانه ملی را از سه راه فروش انرژی، نفت و اخذ مالیات عنوان و اضافه کرد: درآمد حاصل از انرژی صرف پرداخت حقوق کارکنان دولتی و مدیریت دستگاه های مختلف می شود.

 

وی اضافه کرد: درآمد عمده ما هنوز وابسته به فروش نفت است اما به خاطر تحریم های ظالمانه فروش نفت از دو و نیم میلیون بشکه در روز به یک میلیون رسیده بود که پس از مذاکرات هسته ای و اجرای برجام دوباره به همان میزان دو و نیم بشکه در روز رسیده است اما با این تفاوت که قیمت فروش چند برابر گذشته افت کرده است.

 

معاون رییس جمهور از تحت سلطه اقتصادی بودن کشورهای مختلف جهان و زیر نظر آمریکا فعالیت کردن آنان خبر داد و عنوان کرد: حتی کشورهایی که هنوز هم به کمک ایران سر پا هستند و در گذشته خسارت زیر بنایی زیادی به ما زده اند نیز بدون هماهنگی آمریکا قادر به معامله با نظام اسلامی ایران نیستند./936/پ202/ج1

ارسال نظرات