۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۲۰۷۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

خدمت بی منت به مردم وظیفه مسؤولان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت علی(ع) به مالک اشتر توصیه می فرماید که بی منت به مردم احسان کرده، خدمتی که به مردم می کند را بیشتر جلوه نداده و از خلف وعده کردن پرهیز کند، چرا که منت سبب نابودی احسان، تزاید کار سبب از بین رفتن برکت آن و خلف وعده سبب دچار شدن انسان به خشم و غضب الهی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور نوبخت، رییس سازمان مدیرت و برنامه ریزی برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: وجود مرقد شریف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کشور از نعمات بزرگ الهی است.

 

وی زیارت نامه حضرت معصومه(س) را صادر شده از سوی امام معصوم عنوان و اضافه کرد: صدور این زیارت نامه از سوی معصوم(ع) نشان از شأن، مقام و جایگاه خاص حضرت فاطمه معصومه(س) است که به عنوان شفیعان روز جزا معرفی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: حضرت در این نامه به مالک توصیه می فرماید که بی منت به مردم احسان کرده، خدمتی که به مردم می کند را بیشتر جلوه نداده و از خلف وعده کردن پرهیز کند، چرا که منت سبب نابودی احسان، تزاید کار سبب از بین رفتن برکت آن و خلف وعده موجب دچار شدن انسان به خشم و غضب الهی می شود.

 

وی جلب رضایت الهی را تنها دلیل خدمت به خلق الله دانست و افزود: از معصوم(ع) نقل است که از اظهار نظر مردم نباید ملول و خسته شد، چرا که خدای متعال می خواهد مشکل بعضی از افراد را به دست دیگری برطرف کند و در غیر این صورت خدای متعال قادر است که فرد ملول را برده و کس دیگری را جایگزین او سازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مشکلات بهداشتی و معیشتی مردم آذربایجان غربی، ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان وضعیت استان بسیار وخیم است و لازم است که در این زمینه دولت نگاه ویژه ای به وضعیت بهداشت و درمان آذربایجان غربی داشته باشد.

 

وی به وعده رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان غربی و در جمع نخبگان این استان در مورد تکمیل راه آهن مراغه به ارومیه اشاره و اضافه کرد: انتظار داریم که دولت به وعده هایی که در این سفر به مردم آذربایجان غربی داده است عمل کرده و مشکلات متعدد به ویژه در عرصه کشاورزی را با سرو سامان دادن این صنعت حیاتی، حل کند.

 

امام جمعه ارومیه با توجه به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در سالهای اخیر، گفت: دولت باید تسهیلاتی را در اختیار صاحبان صنایع مختلف قرار داده و با حمایت از صنعتگران وضعیت درآمدزایی و  اشتغال استان را بهبود بخشد.

 

وی با اشاره به تذکرات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی، اظهار داشت: آذربایجان غربی به دلیل هم مرز شدن با سه کشوری که فرهنگ متفاوتی با این استان دارند و هم به دلیل وجود قومیت ها و گویش های مختلف در معرض تهدیدات و مشکلات فرهنگی متعددی است و لازم است با سرمایه گزاری های موثر از بروز معضلات پیشگیری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با توجه به وضعیت نامطلوب اداره تبلیغات اسلامی این استان و نداشتن حتی یک متر زمین و یا ساختمانی که اداره کل این سازمان در مرکز استان بتواند از آن استفاده کند، افزود: تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در میان سایر استانها وضعیت بسیار نامطلوبی داشته و اداره کل آن در یک ساختمانه قدیمی وقفی قرار دارد، در حالی که آذربایجان غربی یک استان مرزی و در معرض خطرات و تهدیدات فرهنگی بسیاری است، از این رو انتظار می رود که در این مورد دولت یک توجه ویژه کند./202/936/ب1

ارسال نظرات