۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۴۱۷۶۰
کارشناس مسائل دینی:

دختر ریحانه بهشتی و رزق او با خداوند است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه وجود نوزاد دختر نشانه کمال مادر است، گفت: پیامبراسلام(ص) فرمودند: دختر ریحانه بهشتی و رزق این گل خوشبو با خدا است.
دختر ریحانه بهشتی و رزق او با خداوند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید آقابابا، کارشناس مسائل دینی، امروز در همایش دختران حوا که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 تهران در مجتمع فرهنگی شیخ صدوق(ره) شهرری برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: وجود نوزاد دختر نشانه کمال مادر است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: دختر ریحانه بهشتی و رزق این گل خوشبو با خدا است؛ خداوند متعال چهار ویژگی خاص برای دختران اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام آقابابا با اشاره به نخستین ویژگی بارز دختران، بیان داشت: حیا نخستین و بارزترین ویژگی دختران به شمار می‌رود به همین سبب روانشناسان حیا را به ده قسم تقسیم می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: حیا در وجود دختران به نه قسم و در پسران تنها یک قسم وجود دارد و اگر حیا در وجود زنان کاهش یابد جامعه دچار ناهنجاری می‌شود.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه فرزند آینه مادر است، گفت: تربیت فرزندان از همان آغاز بر اساس تربیت مادر شکل می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال رزق فرزند دختر را به صورت مستقیم عطا می‌کند، ابراز کرد: خداوند با دختران مهربان‌تر از پسران است، عفت از دیگر ویژگیهای دختران محسوب می‌شود و فرق آن با حیا آن است که حیا امری باطنی و عفت مساله‌ای ظاهری به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام آقابابا ادامه داد: امروز دشمنان با هجمه فرهنگی، مبلغ بی عفتی در جامعه هستند و این امر سبب تزلزل بنیاد خانواده و در نهایت موجب طلاق زوچین در زندگی مشترک می‌شوند.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه پذیرش زنان در مباحث اعتقادی بیش از مردان است، خاطرنشان کرد: خداوند اقناع سریع بانوان را در مسائل دینی به صورت فطری در وجود آنان قرار داده تا بتواند بر دیگران تاثیر گذاشته و امور اعتقادی خانواده را حفظ کند./813/202/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲
واقعاًتشکرمیکنم ازبیانات استادمجیدآقابابا
خیلی قشنگ وجذاب فرمودن
1
0
حسنی سادات
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
مدتی دانشگاه پیام نور شاگرد ایشون بودم ... بهشون افتخارمیکنیم
استاددلسوز حجت الاسلام مجیدآقابابا
0
0
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
واقعا
نظرم
که عالی کسی که این نوشته رو درست کردم ازش ممنونم
0
0