۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۷۲۴
با حکم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی؛

رییس جدید اوقاف و امور خیریه فاروج منصوب شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با صدور حکمی سعید علیپور صحرا را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج در شرق این استان منصوب کرد.
رییس جدید اوقاف و امور خیریه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با صدور حکمی سعید علیپور صحرا را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج در شرق استان منصوب کرد.

 

علیپور صحرا که پیش از این کارشناس اجارات موقوفات در ادارات اوقاف و امور خیریه قوچان و شهرستان شیروان بوده است، در شهرستان فاروج جایگزین حجت الاسلام علی پرهیزکار شده است.

 

حجت الاسلام پرهیزکار، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج دو روز پیش با صدور حکمی از سوی حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در شرق استان منصوب و جایگزین حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد شد.

 

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج نیز صبح امروز با حضور حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی و حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه این شهرستان، تعدادی از روحانیان فاروج و شماری از خدام امامزاده ها و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد و سعید علیپور صحرا به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج آغاز کرد.

 

گفتنی است، شهرستان 52 هزار نفری فاروج در شرقی ترین قسمت استان خراسان شمالی دارای حدود 500 موقوفه با نزدیک به هزار و 350 رقبه ثبت شده بوده و همچنین در این شهرستان 18 بقعه متبرکه و 112 مسجد و حسینیه وجود دارد.

 

اکنون در استان خراسان شمالی هزار و 400 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه وجود دارد که 60 درصد این موقوفات با نیت روضه سید‌الشهدا(ع) و برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر ثبت شده اند./9314/203/ب2

ارسال نظرات