۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۴۰۷۰۰
کارشناس مسائل مذهبی :

مؤمن دیگران را به خاطر خدا دوست دارد

حجت الاسلام رضوانی گفت: انسان مومن شدیدترین حُبش به خداوند است در این صورت دیگران را هم به خاطر خدا دوست دارد، اگر این گونه نباشد و ‏محبت دیگران جای محبت خدا را در دل بگیرد این همان شرک به خدا است.‏
محبت خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: در این چند صباحی که ما در این دنیا زندگی می کنیم و به دنبال مادیات و رزق و برق دنیا هستیم خوب است که هر از گاهی هم به یاد مرگ باشیم و بدانیم که در یک چشم برهم زدن همه چیز به پایان می رسد و آنچه از انسان می ماند خوبی و نیکی است.

 

وی ادامه داد: دنیا دار فانی است و ارزش رنجاندن ندارد، سعی کنیم از کسی نرنجیم و کسی را از خود نرنجانیم، تمام نسبت های فامیلی فقط در این دنیا است و پس از مرگ همه این نسبت ها از بین می رود و انسان می ماند و اعمالی که در این دنیا انجام داده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی انسان ها با هم دعوا می کنند دل هایشان از همدیگر دور می شود و وقتی دل هایشان از هم دور شد با داد زدن می خواهند حرف یکدیگر را به دل هم برسانند و به همین دلیل بر سر یکدیگر داد و فریاد می زنند ولی وقتی دل ها به هم نزدیک شود آرام با یکدیگر حرف می زنند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: وقتی که دل ها خیلی به هم نزدیک شود اصلا نیازی به حرف زدن نیست و با نگاه کردن با یکدیگر حرف می زنند، ارتباط انسان با خدا هم به صورت نجوا است، خداوند در قرآن کریم می فرماید من به شما نزدیک هستم و هرگاه کسی مرا صدا بزند جوابش را می دهم.

 

وی  اظهار داشت: بالاترین عشق و محبت را انسان باید به خدا داشته باشد، انسان مومن شدیدترین حُبش به خداوند است در این صورت دیگران را هم به خاطر خدا دوست دارد، اگر این گونه نباشد و محبت دیگران جای محبت خدا را در دل بگیرد این همان شرک به خدا است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: محبت و دوستی و بغض و دشمنی ما باید در همان راستایی که خدا در قرآن کریم فرموده است باشد و نباید از آنچه خدا مقرر فرموده فراتر و یا عقب تر باشیم، سعی کنیم در این مدت کوتاه عمر خود تا می توانیم محبت و دوستی کنیم و کینه و حسادت را از دل هایمان بیرون کنیم.

 

حجت الاسلام رضوانی گفت: کینه و حسادت دو خصلت ناپسندی است که زندگی انسان را به ورطه نابودی می کشاند و آرامش را از انسان می گیرد و سبب اضطراب و نگراني است، پیامبراکرم(ص) می فرمایند: از حسادت بپرهيزيد، زيرا حسد نيكى ها را مى خورد چنان كه آتش هيزم را مى خورد./202/869/ب1

ارسال نظرات