۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۴۰۳۶۴
نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل:

حوزه فرهنگي عرصه اي مهم اما مظلوم است

نماينده مردم شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل، حوزه فرهنگي را عرصه اي مهم و در عين حال مظلوم خواند و گفت: بر خلاف حوزه عمراني که هرگونه فعاليت در آن بروز و ظهور دارد اما در عرصه فرهنگ به دليل ماهيت متقاوت آن اين اثرگذاري در ظاهر قابل لمس نيست.
دكتر سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، سيد جواد ساداتي نژاد ظهرامروز در فرهنگسراي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، گفت: هر فعاليتي به ويژه امور فرهنگي داشتن برنامه يک ضرورت است و سبب مي شود که اهداف اساسي در ميان فعاليت ها و برنامه هاي روزمره گم نشود.

 

وي، اصلي ترين نشانه، شاخصه و برند کاشان را ‹‹ فرهنگ›› دانست و گفت: در تمام کشور کاشان را به دارالمومنين بودن مي شناسند و ساير ظرفيت هاي منطقه نظير آثار باستاني و صنايع دستي در جايگاه هاي بعدي قرار مي گيرند.

 

ساداتي نژاد، يادآور شد: شيوه زندگي اصيل خود را فراموش کرده ايم و بعضي آداب که متعلق به ما نيست جايگزين رفتارها و عادات غني فرهنگي ما شده است بنابراين اولويت در اين زمينه بايد احياي سبک زندگي دارالمومنين باشد.

 

وي، کاشان را شهري مردمي و نه دولتي قلمداد و عنوان کرد: کاشان تنها شهري محسوب مي شود که وابسته به حضور شرکت هاي دولتي نبوده و قريب به اتفاق مراكز صنعتي و توليدي آن توسط مردم و بخش خصوصي اداره مي شود و اين بنياني که توسط افرادي نظير ارباب تقضلي در اين منطقه گذاشته شد.

 

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: در عرصه فرهنگ نيز  عنصر تعيين کننده بايد مردم باشند به عبارت ديگر فرهنگ نيز بايد مردمي باشد نه فرهنگ دولتي چنانکه ناکارآمدي فرهنگ متکي به دولت را در مواردي نظير حجاب را مشاهده مي کنيم.

 

ساداتي نژاد، کاشان را به واسطه مردم اين خطه، داراي ظرفيت کم نظير در سطح کشور دانست و بيان کرد: کاشان تنها شهري در کشور است که با وجود آنکه در طول دوران هاي مختلف پايتخت نبوده اما همواره داراي ظرفيت يک پايتخت بوده است که اين امر ناشي از پتانسيل کم نظير مردم اين خطه است.

 

به گفته وي، بايد با استفاده از ظرفيت کانون ها و انجمن هاي مردمي و همچنين هيئات مذهبي شهرستان كاشان، عمده برنامه هاي فرهنگي در اين شهرستان توسط مردم صورت گيرد.

 

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل، ابتکار استفاده از اساتيد دانشگاه براي فرآيند نيازسنجي و يافتن خلاءهاي فرهنگي و اجتماعي منطقه را ستود و خواستار استمرار فعاليت هاي پژوهشي در عرصه هاي گسترده شهروندي شد.

 

ساداتي نژاد، بر لزوم توجه به رويکرد «نشاط ارزان» و نگاه ويژه در ارائه به خدمات فرهنگي به مناطق آسيب پذير به لحاظ اجتماعي تأکيد کرد.

 

لازم به ذكر است، دكتر سيد جواد ساداتي نژاد نماينده جبهه اصولگراي شهرستان كاشان در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل با 70 هزار و 761 راي نزديك به 40 درصد كل آرا را به خود اختصاص داد و به عنوان نماينده مردم شهرستان كاشان و آران و بيدگل به مجلس شوراي اسلامي راه يافت، ساداتي نژاد پيش از اين معاون سابق وزير علوم و تحقيقات و فن آوري، رئيس سابق دانشگاه كاشان، رييس مجمع خيرين دانشگاه هاي كشور و رئيس بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور بود./1307/202/ب3

ارسال نظرات