۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۴۰۰۲۰
آیت الله قبلان:

تروریست ها به خون مردم تشنه هستند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، حملات تروریستی به شیعیان در عراق و افغانستان را محکوم کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان، نايب رييس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی انفجار تروریستی علیه شیعیان در کابل افغانستان و همچنین کاظمین عراق را محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: هدف قرار دادن مردم بی گناه در کابل و کاظمین بر این نکته تأکید دارد که عاملان و برنامه ریزان این اقدامات، جنایتکارانی هستند که تنها به کشتار مردم بی گناه مشغول بوده و به خونریزی عطش دارند.

 

وی با اشاره به اینکه تروریست ها هیچ حرمتی برای ارزش های دینی و انسانی قائل نیستند، افزود: این انفجارها در ادامه جنایت های تروریستی در کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد که هدف از آن نیز به زانو درآوردن مردم و ایجاد رعب در دل آنان است. تروریست ها با این جنایت ها در حال خدمت به استعمارگران و ایجاد فتنه و تنش و دشمنی علیه مسلمانان هستند.

 

این عالم لبنانی بر لزوم تبری جستن مسلمانان از تروریست های تکفیری و مبارزه ریشه ای با اندیشه تکفیر تأکید و از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

 

وی همچنین ظهر امروز با هیأتی از دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.

 

گفتنی است بر اثر انفجار تروریستی در مسیر راهپیمایی هزاران تن از شیعیان هزاره و جنبش موسوم به روشنایی در کابل 61 تن شهید و 207 شهروند دیگر زخمی شدند.

 

همچنین میدان عدن شهر کاظمین دیروز  مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در پی آن حداقل 12 تن کشته و 20 شهروند دیگر زخمی شدند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات