۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۴۹۵
عالم اهل سنت لبنان:

گام‎های تغییر اردوغان به تدریج برداشته شده است

رییس اتحادیه علمای مقاومت اظهار داشت که مواضع اردوغان پس از کودتای نافرجام در حال تغییر است.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن و رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان با اشاره به حضور تروریست ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان گفت: این موضوع با بزرگنمایی حضور تروریست ها و قدرت آنها مواجه شده است. این  امر با بزرگنمایی رسانه ای و سیاسی حل نمی شود بلکه به آرامش دور از رسانه ها نیاز دارد.

 

وی درباره کودتای ناکام در ترکیه نیز تصریح کرد: رجب طیب اردوغان توانست اقدامات خوبی را در اسلامی کردن نمادها و قوانین در ترکیه انجام دهد و در زمینه اقتصادی نیز موفق بود اما نتوانست چشمش را به روی قوانین لیبرالی ببندد.

 

شیخ ماهر حمود ادامه داد: کاملا روشن است که وی تغییر در مواضع خود را آغاز کرده و گام های تدریجی را برای عقب نشینی از این اشتباه بزرگ برداشته است. واقعا نمی دانیم که کودتا به این مساله ارتباط داشت یا نه، چرا که مقدمات کودتا قبل از تصمیم اردوغان مبنی بر تغییر موضع در قبال مشارکت در جنگ علیه ملت سوریه فراهم شده بود.

 

رییس اتحادیه علمای مقاومت افزود: شکست کودتا با توجه به پیامدهای آن یک خبر مسرت بخش بود به ویژه اینکه این کودتا ظاهرا مورد رضایت آمریکا و غربی ها قرار داشت./980/ب903/د

ارسال نظرات