۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۲۶۲
فعال فرهنگی:

دولت سازندگی منشأ حقوق های نجومی است

حجت الاسلام مقدمی دولت سازندگی را منشأ حقوق های نجومی در جامعه دانست و پرداخت و دریافت های حقوق های کلان و نا متعارف را مصداق بارز غارت بیت المال ارزیابی کرد.
حجت الاسلام مقدمی

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که دریافت حقوق های نجومی برخی از مسؤولان، اسراف بیت المال و تجمل گرایی است، اظهار داشت: حقوق های نجومی بخشی از حق مردم است که باید نگه داری می شد؛ این خیلی بد است عده ای اموال مردم را بین خودشان تقسیم کنند و عملی خلاف بیّن شرع مرتکب شوند.

 

حقوق های نامتعارف مصداق بارز اسراف و دزدی

فعال فرهنگی حوزه علمیه قم افزود: این حقوق های غیرمتعارف قطعا دزدی و غارت بیت المال است، بنابراین افرادی که این گونه اموال را دریافت کرده اند باید از سمت خود عزل شوند، در دادگاه مورد محاکمه قرار بگیرند و همه اموال را برگردانند و مردم ما امروز نگران هستند که آیا دولت این کار را می کند و یا باز می خواهد تقضیر را گردن شخص دیگری بیاندازد.

 

وی با اشاره به تفکری که باعث پیدایش این چنین مدیرانی در جامعه شده است، تأکید کرد: ریشه این مسأله به دولت سازندگی و شخص آقای هاشمی رفسنجانی برمی گردد و بنده به یاد دارم و مدارک آن هم موجود است که ایشان در خطبه های نماز جمعه رسما اعلام کرد که باید مسؤولین نظام اهل تجمل باشند و این را به عنوان یک سیاست حکومتی اعلام کرد.

 

حجت الاسلام مقدمی ادامه داد: هاشمی معتقد بود هرچند ما درون نظام فقیر باشیم باید در جلوه های بیرونی تجمل داشته باشیم که این تفکر به شدت دور از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است؛ به هرحال آقای هاشمی این موضوع را در جامعه کلید زده و جا انداخت و امروز هم دنباله روی همین تفکر است، بنابراین مسؤولین ما نباید تقصیر را به گردن دولت قبل بیاندازند چرا که مقصر اصلی سه دولت قبل است.

 

وی به پیامدهای تجمل گرایی دولت ها و مسؤولان در جامعه اشاره و با تأکید بر این که مردم از مسؤولان الگو می گیرند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود فرمودند «در تاریخ هر وقت مدیران به دنبال هنر افتادند مردم هم علاقه مند به فرهنگ و هنر شدند و هر زمانی که مدیران جامعه معماری و ساختمان سازی را به عنوان مسأله ای ضروری پیگیری کردند، جامعه هم به همان سمت کشیده شد» و من امروز می گویم بدون شک در این زمان که برخی مسؤولان به دنبال تقویت خوی اشرافی گری هستند، مردم نیز ناخودآگاه به این سمت و سو کشیده می شوند.

 

پیامدهای ناگوار حقوق های نجومی

فعال عرصه فرهنگ و تبلیغ ابراز داشت: حقوق های نا متعارف یک نوع تهاجم فرهنگی است که خودمان علیه خودمان تحمیل کرده ایم، چرا که همین موضوع در آینده باعث پیدایش های عقده های روانی در بخش قابل توجهی از جامعه خواهد شد و اشخاصی پیدا می شوند که می خواهند خودشان را به قله فلان مدیر برسانند و می گوید حالا که یک مدیر فلان کار و تخلف را می کند چرا من نکنم.

 

وی با اشاره به ضرورت اصلاح این وضع نامطلوب در بین مدیران جامعه تصریح کرد: برای مدیرانی که تا امروز غارت کرده اند نمی توان دنبال تربیت معنوی بود به همین خاطر باید این مسأله به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مطرح شده و نقل محافل و سفره های مردم شود تا دولت نتواند به راحتی از کنار آن عبور کند؛ بله تربیت معنوی برای نسل آینده مدیران جامعه لازم است تا جلوی فسادهای بعدی گرفته شود./1330/ت302/ج

ارسال نظرات