۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۳۸۸۹۶
کارشناس مسائل دینی:

طلاب با روحیه انقلابی فرهنگ سکولار را در حوزه های علمیه از بین ببرند

حجت الاسلام بهره مند با بیان این که یک انقلابی فرهنگ سکولار را قبول ندارد، گفت: فرهنگ سکولار باید در حوزه های علمیه حذف شود زیرا حوزه های علمیه باید با انقلابی بودن خود به تمام مردم جهان نشان دهند که دین اسلام با فرهنگ سکولار مخالف است.
گردهمایی طلاب

حجت السلام مهدی بهره مند کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با هنر انقلابی، گفت: انسان زمانی انقلابی بودن را درک می کند که زندگی امام خمینی را مطالعه کند و ببنید چه طور انقلاب به کشور ایران آورد.

 

وی افزود: فلسفه انقلاب را در عمل می توانیم در زندگی نامه ی امام خمینی(ره)، مشاهده کنیم زیرا امام توانست با گفتمان و فقیه بودن خود بتواند کشور را از زیر بار ظلم کشور های غربی نجات دهد.

 

حجت الاسلام بهره مند با بیان این که انقلاب مساوی با نبودن ظلم است، خاطرنشان کرد: کسی که در زندگی خود انقلاب را دوست داشته با کسی که از انقلاب چیزی یاد ندارد و همیشه دوست دارد به کشور های غربی اعتماد کند، فرق های زیادی دارد.

 

وی ابراز داشت: به کشوری انقلابی می گوییم که مردمان آن مستقل برای خود زندگی کنند و از برنامه های کشور های غربی پیروی نکنند.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به این که مبارزه با طاغوت از اهداف انقلاب است، بیان داشت: نیروهای جوان ایران باید در زندگی خود فریب دشمن را نخورند زیرا دشمن کاری کرده که به خانه های آدم ها تجاوز کرده و می خواهد خانواده های ایرانی را از بین ببرد.

 

وی اظهار داشت: جدا کردن سیاست از اسلام یک تفکر ناشی از غرب است و تمام مردم جهان بدانند که اسلام در برنامه های سیاسی نقشه های فراوانی دارد و هیچ وقت فکر نکنند که دین اسلام در سیاست برنامه ندارد.

 

حجت الاسلام بهره‌مند با اشاره به این که  یک انقلابی فرهنگ سکولار را قبول ندارد، ابراز داشت: فرهنگ سکولار باید در حوزه های علمیه حذف شود زیرا حوزه های علمیه باید با انقلابی بودن خود به تمام مردم جهان نشان دهند که دین اسلام با فرهنگ سکولار مخالف است.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام هیچ موقع نمی پذیرد که یک کافر بر مسلمان تسلط داشته باشد زیرا خداوند در قران کریم می فرماید مسلمان نباید در زندگی خود زیر بار ظلم کافر برود و به برنامه های او عمل کند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که طلاب باید انقلابی بودن خود را در حوزه های علمیه نشان دهند، ابراز داشت: تفکر انقلابی مهم ترین وظیفه برای طلاب در حوزه های علمیه بوده تا با روحیه انقلابی بتوانند از مرز های اعتقادی دین دفاع کنند.

 

وی در پایان گفت: این که امام خمینی می فرماید من دولت تعیین می کنم و به دهن این دولت می زنم، از یک روحیه انقلابی خبر می دهد که یک فرد انقلابی با شجاعت و شهامت صحبت خود را بیان می کند و از کسی نمی ترسد./9707/302/ب3

ارسال نظرات