۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۳۸۸۱۱
حجت الاسلام رهبر:

منتقدان هزينه سفر حج به سفرهاي خارجي واكنش نشان نمي‌دهند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سفرهاي متعدد ايراني‌ها به كشورهاي اروُپايي و ديگر كشورها گفت: اين سفرها هر ساله انجام مي شود، اما افرادي كه هزينه حج را پُررنگ جلوه مي دهند درباره اين سفرها سكوت مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج،‌حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گویی با اشاره به درج مطالبي در فضاي مجازي با هدف مقابله با اصل حج گفت: در فضاي مجازي با روشهاي مختلف برخي در صدد هستند اصل حج را زير سؤال ببرند.

 

وي با اشاره به روايتي از پيامبر(ص) درباره اهميت سفر حج گفت: ايشان فرمودند«اگر كسي به اندازه كوه ابوقبيس طلا و نقره داشته باشد و همه را در راه خدا انفاق كند، جاي حج را نمي گيرد».

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: حتي در روايات آمده است، اگر مردم براي رفتن به حج پول ندارند، حكومت اسلامي از بودجه بيت المال امكاناتي فراهم كند تا مردم به حج بروند و خانه خدا خالي نماند.

 

نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: در فضاي مجازي مطالبي بيان مي شود كه هدف آن زير سوال بردن جايگاه حج است و مسئله هزينه حج، بهانه آنها براي مقابله با اصل حج است.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سفرهاي متعدد ايراني ها به كشورهاي اروپايي و ديگر كشورها گفت: اين سفرها هر ساله انجام مي شود، اما افرادي كه هزينه حج را پُررنگ جلوه مي دهند درباره اين سفرها سكوت مي كنند.

 

وی گفت: سفرهاي خارجي هر ساله ميلياردها تومان ارز از كشور خارج مي كند، اما منتقدان سفر حج واكنشي نشان نمي دهند و مرتب بر اين نكته تأكيد مي كنند كه حج بار مالي دارد.

 

نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: معنويت حج نقش مهمي در رفتار و زندگي مسلمانان دارد و با اين حال بار مالي را عده اي بهانه حمله به اصل حج قرار مي دهند اما از سفرهاي غيرديني كه شايد هزينه آن به مراتب بيشتر از هزينه حج باشد، حمايت مي كنند./1330/د102/ی

ارسال نظرات