۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۳۸۳۳۷
آیت ‌الله فقیه:

ایجاد وقف به سبك جدید موجب پویایی جامعه است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر لزوم توجه به نیازهای روز در وقف‌های جدید گفت: ایجاد وقف به سبک جدید نه تنها مشکلات جامعه را رفع می‌کند بلکه به پویایی جامعه نیز کمک بزرگی می‌کند.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از سازمان اوقاف، آیت‌الله سیدمحمد فقیه، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان به نقش مهم اوقاف در جامعه اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز، نیازهای جامعه تغییر کرده است به همین سبب باید وقف‌های جدید متناسب با این نیازها باشد.

 

وی افزود: امروزه روشن کردن شمع برای مساجد و بقاع متبرکه نیاز نیست بلکه این وقف‌ها باید به روزتر شوند و به جای روشن کردن شمع باید سیستم‌های روشنایی روز دنیا را وقف این مکان‌ها کرد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئولین اوقاف باید لیستی از نیازهای روز جامعه را تهیه کنند تا مردم آگاه‌تر وقف‌های خود را به ثبت برسانند، گفت: تهیه مسکن برای جوانان، تهیه جهیزیه، گسترش علم و آگاهی، تحصیل دانش‌آموزان، ایجاد مراکز کارگاهی برای جوانان از جمله موضوعاتی است که در جامعه باید به آن‌ها توجه شود.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در حوزه وقف، توجه به نیازهای روز جامعه است، گفت: ایجاد وقف به سبک جدید نه تنها مشکلات جامعه را رفع می‌کند بلکه به پویایی جامعه نیز کمک بزرگی می‌کند.

 

آیت‌الله فقیه با اشاره به اینکه مسئله وقف از زمان حضرت علی(ع)  در جامعه نهادینه شده است، گفت: وقف جزو کارهای خیر و باقیات الصالحات است؛ شاید در دوره‌های مختلف دست‌خوش تغییراتی شده باشد اما تاکنون توانسته است در بین مردم از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

 

امام جمعه نی ریز  افزود: تاکنون ۶۰۰ عنوان وقف برای ترویج دین، مساجد، حسینیه‌ها، طلاب، بیمارستان و.... وجود داشته است که این نشان از آگاهی مردم است.

 

وی در ادامه سخنان خود به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای خوبی که مردم استان فارس در آن به خوبی مشارکت کرده‌اند، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب است که این مرکز می‌تواند نقطه امیدی برای بیماران سرطانی که توان مالی ندارند باشد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در ساخت این بیمارستان هر کس با هر توان مالی می‌تواند شرکت کند كه نه تنها برای آخرت خود توشه‌ای جمع می‌کند بلکه به هم نوع خود نیز کمک می‌کند./1325/د102/ی

 

 

ارسال نظرات