۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۳۸۱۱۳
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آل سعود محور شرارت در خاورمیانه و جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی جنگ احزاب راه‌ انداخته‌اند، گفت: در این میان آل سعود به عنوان محور شرارت در منطقه خاورمیانه و جامعه اسلامی رفتار می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشست منافقان ضدانقلاب در فرانسه، برگزاری این نشست را محکوم کرد و افزود: حضور عربستان در این نشست و سخنرانی ترکی فیصل، رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان در آن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان در این نشست علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرده است، ادامه داد: متأسفانه امروز عربستان سعودی در عین ادعای خادم‌الحرمین بودن به محور شرارت در منطقه خاورمیانه تبدیل شده و همه کشورهای اسلامی را به جان یکدیگر انداخته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان کشور خواست تا مراقب دشمنان و آل سعود باشند چراکه بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی علیه کشور ما جنگ احزاب به راه انداخته‌اند.

 

به گفته وی رژیم آل سعود به دلیل ضعف و زبونی، در نشست منافقان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در فرانسه شرکت کرد این در حالی است که ایران اسلامی شیرمردانی را تربیت کرده و به منطقه صادر می‌کند، دلاورانی که روزی به حساب آل سعود نیز خواهند رسید.

 

دریافت حقوق‌های نجومی خیانت به مردم و بیت‌المال است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران در کشور، اظهار کرد: یکی از عواملی که انسان را از مسیر دین‌داری خارج می‌کند، مستی و غرق‌شدگی در مال است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنگامی که انسان از چهارچوب ساده‌زیستی خارج شده و به سوی تجمل‌گرایی برود، مستی در مال و ثروت ایجاد شده و سبب می‌شود برخی مدیران به خود حق دهند که از بیت‌المال مسلمانان حقوق‌های میلیاردی بردارند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسؤولان مراقب باشند در مسابقه جمع‌آوری مال با یکدیگر مسابقه نگذارند، تصریح کرد: اگر مدیری در جلوی چشم مردم به صورت اشرافی زندگی کند هرچند مال و اموال او از راه حلال به دست آمده باشد، اما بر او حرام است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران دولتی و غیردولتی خیانت به مردم و بیت‌المال است، خاطرنشان کرد: درحالی‌که برخی افراد در این کشور به نان شب خود محتاج هستند، دریافت حقوق‌های کلان از سوی برخی افراد آن هم در نظام اسلامی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

لزوم شفافیت و صداقت در پرداخت و دریافت مالیات

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی، اظهار کرد: نهاد بهزیستی یکی از مراکزی است که افراد نیازمند را تحت پوشش خود دارد ازاین‌رو هر اندازه به این نهاد کمک شود، اندک است به همین دلیل باید مردم و خیران توجه بیشتری به بهزیستی داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز مالیات، با بیان اینکه مالیات در اسلام وجود داشته و دارد، اضافه کرد: بسیاری از کشورهای جهان نیز برای اداره بهتر جامعه خود از مردم مالیات دریافت می‌کنند به همین دلیل باید پرداخت مالیات در کشور ما هم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه پیشرفت یک کشور و ملت درگرو پرداخت و دریافت مالیات است، خاطرنشان کرد: باید مردم و دولت در پرداخت و دریافت مالیات شفافیت و صداقت داشته باشند و در چهارچوب قانون عمل کنند؛ زیرا دریافت درست مالیات برای حرکت قطار توسعه و پیشرفت کشور ضروری است./9314/201/ب2

ارسال نظرات