۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۸۰۱۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

تجمل‌گرایی بین مردم و مسؤولان فاصله می‌اندازد

حجت الاسلام محمدی فخربا بیان اینکه تجمل گرایی یک امر نکوهیده است، گفت: تجمل گرایی بین مردم و مسؤولان فاصله می‌اندازد و سبب بی اعتمادی در جامعه می شود و همچنین فاصله طبقاتی نیز زیاد می شود.
تجمل گرایی

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دید مردم بر دینشان تاثیر می گذارد، ابراز کرد: آثاری که تجمل گرایی مسؤولان در جامعه دارد بسیار خطرناک است بنابراین آنان باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که دید مردم را نسبت به نظام بد نکنند.

 

وی ادامه داد: اگر یک مدیر ساده زیست باشد اعتماد مردم به او بیشتر می شود و آنها راحت تر مشکلاتشان را با او در میان می‏گذارند و ارتباط بهتر و صمیمی تری بین آنها ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام محمدی فخربا بیان اینکه تجمل گرایی یک امر پسندیده در اسلام نیست، اظهار داشت: تجمل گرایی بین مردم و مسؤولان فاصله ایجاد می کند و سبب بی اعتمادی در جامعه می شود و همچنین فاصله طبقاتی نیز زیاد می شود.

 

وی اضافه کرد: تجمل گرایی مسؤولان نوعی حب دنیا است و سبب ایجاد فاصله بین مردم جامعه و نظام می شود.

 

حجت الاسلام محمدی فخر با اشاره به اینکه الگوی ما در دین و زندگی ائمه(ع) هستند، اظهار داشت:‌ سبک زندگی خود را باید همانند اهل بیت(ع) پی ریزی کنیم.

 

وی ادامه داد: باید از تجمل گرایی دوری کنیم چون یک آفت است مانند یک کرم در میوه ای که این میوه را به فساد و خرابی می کشاند و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

 

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه ما در نظام به نیروها و مسؤولان متخصص و متدین نیاز داریم، ابراز کرد: تدین یک ویژگی بسیار مهمی است که باید در یک فرد مسؤول باشد و همانطور که تخصص مهم است تدین هم مهم است.

 

وی در پایان به راهکارهای مقابله با تجمل گرایی مسؤولان پرداخت و گفت: اولین راهکار بیان اخلاق مدیریتی در رسانه ها و مطبوعات دوم تشکیل جلسات کارشناسانه برای مدیریت اخلاق و فرهنگ اسلامی توسط مراکز دولتی از جمله راهکارها برای مقابله با این مشکل است./875/ت303/ی

ارسال نظرات