۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۸۹۷
حجت‌الاسلام ذوالنور در گفت وگو با رسا:

چرخ زندگی مردم به دلیل رکود شدید از حرکت ایستاده است

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر این‌که چرخ زندگی مردم به دلیل رکود شدید از حرکت ایستاده است، گفت: قدرت خرید مردم نسبت به 3 سال پیش کاهش پیدا کرده و اگر چه نرخ تورم کاهش پیدا کرده و در حدی کنترل شده است ولی متأسفانه این کاهش تورم با رکود همراه شده است و این امر بدترین شرایط اقتصادی را برای مردم به وجود آورده است.
حجت‌الاسلام ذوالنور

‌حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک سال از برجام و شعار تبلیغاتی دولت مبنی بر چرخیدن سانتریفیوژ‌ها و هم‌چنین چرخیدن چرخ زنگی مردم مشروط به اجرای برجام، گفت: این دو وعده آقای روحانی هیچ‌کدام محقق نشده است.

 

وی با بیان‌ این‌که برجام به سرانجام رسید ولی تا الان دولت نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند، ابراز داشت: هیچ کدام از سانتریفیوژهای ما نمی‌چرخد، چرا که از 19 هزار سانتریفیوژ سایت نطنز 5 هزار و شصت عدد باقی مانده است و بقیه این تعداد را جمع کرده‌اند.

 

‌حجت‌الاسلام ذوالنور در ادامه اظهار داشت: در سایت فردو نیز سانتریفیوژ‌ها از بالای 3 هزار عدد به حدود 500 سانتریفیوژ رساندیم و در اراک نیز قلب راکتور را خارج کردیم و به جای آن سیمان پر کردیم؛ از قبل مقدار زیادی اورانیوم داشتیم که آن را هم اکسید کردیم و همچنین مقدار زیادی آب سنگین را مجبور شدیم به آمریکا و دیگر کشورها بفروشیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه به جای چرخش، چرخه را متوقف کردیم چرا که در اوائل دولت آقای روحانی سانتریفیوژها در حد اعلا می‌چرخید ولی الان آن چرخش وجود ندارد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به چرخش زندگی مردم اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از کارخانه‌های کشور در حال تعطیل شدن هستند و جمعیت کارگران آن به خیل بیکاران کشور اضافه می‌شود.

 

وی با تأکید بر این‌که چرخ زندگی مردم به دلیل رکود شدید از حرکت ایستاده است، افزود: قدرت خرید مردم نسبت به 3 سال پیش کاهش پیدا کرده و اگر چه نرخ تورم کاهش پیدا کرده و در حدی کنترل شده است ولی متأسفانه این کاهش تورم با رکود همراه شده است و این امر بدترین شرایط اقتصادی را برای مردم به وجود آورده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متأسفانه ظرف این مدتی که از عمر دولت فخیمه گذشته شاهد تحقق این دو امر نبوده‌ایم، تصریح کرد: کلیات ابوالبقایی گفته می‌شود به عنوان رونق تولید؛ ولی در بازار و همچنین بر سفره مردم دیده نمی‌شود؛ دولت آمار داده است که ما ظرف این 3 سال 2 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و برای این 3تعداد نفرات باید یا کارخانه و یا تولیدی ساخته باشیم که همچنین چیزی دیده نمی‌شود و بالعکس این مسأله اکثر کارخانه ها نیز رو به تعطیلی هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که دولت باید نسبت به این آمار و ارقام شفاف سازی داشته باشد، گفت: آمار ریز و جزیی مصداقی به مردم ارائه دهند که سبب دلگرمی آنان شود چرا که مردم زندگی خود را تماشا می‌کنند و زمانی که دولت آمار ایجاد شغل را می‌دهد باید برای مردم قابل پذیرش باشد چرا که با حلوا حلوا دهان شیرین نمی‌شود.

 

‌حجت‌الاسلام ذوالنور در پایان با اشاره به این‌که عدم اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی علت این مشکلات است، خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت به این امر توجه نکرد و همه‌چیز را به مذاکره با شیطان بزرگ گره زد و از توانمندی داخلی غافل شد و همه چیز را منوط به طرف مقابل دانست که این طرف مقابل نه به ما احترام گذاشته است و نه به تعهدات خود پایبند بوده است./922/ت302/ج

خبرنگار: احسان قنبری

ارسال نظرات