۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۳۶۶۷۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

حمایت از برنامه های غیرمعنوی شایسته جامعه اسلامی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسؤولان باید جلوی برنامه هایی را که سبب تضعیف معنویت می شود گرفته و ازبرنامه هایی که زمینه تقویت معنویت را فراهم می کند، حمایت کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان، گفت: تقویت ایمان و معنویت در جامعه سبب ایستادگی مملکت در مقابل دشمنان می شود.


وی تمام تلاش دشمن را سلب ایمان و معنویت جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن قصد دارد با تضعیف معنویت در جامعه، بر مملکت اسلامی سیطره یابد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر ضرورت ارتقای درجه ایمان و معنویت در بین دولتمردان و مسؤولان جامعه، گفت: مسؤولان باید جلوی برنامه هایی را که سبب تضعیف معنویت می شوند گرفته و از برنامه هایی که زمینه تقویت معنویت را فراهم می کنند حمایت کنند.


خطیب جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: حمایت از برنامه های غیرمعنوی شایسته جامعه اسلامی نیست و موجب سستی در مقابل دشمن می شود.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسأله عفاف و حجاب، تصریح کرد: از جمله مسائلی که نشانگر ایمان درونی افراد است رعایت مسأله عفاف و حجاب است.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی،‌ افزود: هراندازه عفاف و حجاب در جامعه بیشتر باشد معنویت جامعه بالاتر خواهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی شیطان را بزرگ ترین دشمن انسان عنوان کرد و گفت: اگر مسأله عفاف و حجاب در جامعه کمرنگ شود شیطان تسلط بیشتری بر جامعه خواهد داشت.


امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: مسؤولان باید به موضوع سیب های تلمبار شده در زیر درختان رسیدگی کنند و با تحقیق علمی این مسأله  را مورد توجه قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی این مسأله را عیب بزرگی برای استان دانست و گفت: مایه شرمندگی است که این مسأله به گوش رهبرمعظم انقلاب برسد و ایشان خواستار رسیدگی مسؤولان به این معضل و جلوگیری از به هدر رفتن آن باشند.


وی با اشاره به جریانات رسانه های غربی اظهار داشت: همه مصیبت های وارد شده برجامعه اسلامی زیر سر آمریکا و اذناب آن است.


استاد حوزه و دانشگاه اعتماد کردن به رسانه های غربی را امری غیر معقول دانست و افزود: اعتماد به رسانه های غربی به معنای هم نوا شدن با خواسته های دشمن است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فضای هرج ومرج فرهنگی حاکم بر جامعه گفت: لازم است اعضای خانواده مسأله جابجا درمانی را درمحیط خانه رعایت کرده و همدیگر را بیشتر درک کنند.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی تجدید عهد با فریضه نماز و استقرار نماز در جامعه را سبب رشد و تعالی جامعه دانست.


وی تصریح کرد: سعی کنیم با اقامه نماز های جماعت و اول وقت وتشویق خود و فرزندانمان به این امر،جامعه را بسمت تعالی و ترقی  سوق دهیم./201/936/ب1

ارسال نظرات