۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۵۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در خطبه‌های نماز عید فطر:

حادثه اخیر حج بی کفایتی آل سعود را ثابت کرد/ پول‌‌های تصرف شده از بیت‌‌المال باید بازگردانده شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که قتل عام هزاران نفر از مسلمانان جهان در حادثه منا که مصیبت بزرگی برای جهان اسلام بود، نباید فراموش شود، گفت: حادثه اخیر حج نشان داد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد.
نمازجمعه امامت حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های نماز عید سعید فطر که با حضور گسترده مردم ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، به مسأله بی کفایتی رژیم عربستان در اداره حج اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه اخیر حج نشان داد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد.


وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید دارند، قتل عام هزاران نفر از مسلمانان جهان در حادثه منا سال گذشته که مصیبت بزرگی برای جهان اسلام بود، نباید فراموش شود و باید زنده بماند.


امام جمعه ارومیه ابراز امیدواری کرد: خداوند هر چه سریعتر شر آل سعود را از سر مسلمانان کوتاه کند تا مسلمانان در امنیت کامل به زیارت بیت خدا و مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) مشرف شوند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به موضوع فیش های نجومی پرداخت و تأکید کرد: از برخورد دولت با متخلفان تشکر می کنیم اما دولتمردان باید متوجه باشند که صرف استعفا دادن افراد و یا عزل آنها از پست هایشان کافی نیست و باید مبالغی که از بیت المال تصرف شده است به صورت کامل بازگردانده شود.


وی تصریح کرد: اینکه عده ای سالها از بیت المال پول های اضافی و در حد نامتعارف برداشت کنند و بعد از مدتی از مقام خود عزل شوند قابل قبول نیست باید مبالغ استحصا شده تا ریال آخر به بیت المال بازگردانده شود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات رهبری، حفظ ایمان و معنویت را عامل شکست ناپذیری جامعه عنوان کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، عدم اقامه نماز و تبعیت از شهوت ایمان و معنویت جامعه را از بین می برد؛ لازم است آحاد مردم و به ویژه مسؤولان با توجه بیشتر به اقامه نماز و پرهیز از شهوت ایمان را در جامعه تقویت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه از روحانیان و مبلغان اعزامی از قم و مشهد که در ایام ماه مبارک رمضان احکام دین و مسائل روز جامعه را برای مردم تبیین کردند، قدردانی کرد.


رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در خطبه اول نیز مردم و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دعوت و خاطرنشان کرد: کسانی که ماه مبارک رمضان را با روزه داری، تلاوت قرآن، احسان و نیکوکاری و عبادت های شبانه روزی  برای تحصیل تقوا، خداترسی و معنویت تلاش کردند، در حفظ این اعمال و استمرار آن همت کنند تا سعادتمند و از اهل بهشت شوند./201/936/ب1

ارسال نظرات