۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۶۲۴۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

برطرف شدن مشکلات جامعه نیازمند دوری از لجبازی و کینه ورزی است

نماینده ولی فقیه در لرستان لجبازی و دشمنی را درد بی درمان بشر خواند و گفت: در راستای برطرف شدن مشکلات جامعه باید از لجبازی و کینه دوری کرد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، ظهر امروز در تفسیر آیه 31 سوره رعد«وَ لَوْ أَنَّ قُرْآناً سُیِّرَتْ بِهِ الْجِبالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْ کُلِّمَ بِهِ الْمَوْتى‏ بَلْ لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمیعا»، گفت: این آیه درخواست معجزه اقترایی بود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان معجزه را کاری خارق العاده و به اذان خدا دانست که از سوی پیامبران برای اثبات نبوت و مبارزه طلبی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که معجزه برای اثبات حقانیت است، اظهار کرد: معجزه الهی برای هدایت، ایمان آوردن بشر و دوری از ضلالت و گمراهی است.

 

وی با اشاره به این که پیامبران الهی برای اثبات نبوت خویش به سوی معجزه روی می آوردند، افزود: معجزه کار خارق العاده ای است که با اراده و به اذن خداوند متعال برای اثبات نبوت از سوی پیامبران عرضه می شد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که معجزات پیامبران به دو روش اثباتی و اقترایی تقسیم می شود، بیان داشت: معجزات اثباتی همچون قرآن از جمله معجزاتی هستند که پیامبران از سوی خداوند برای اثبات خودشان بدون درخواست مردم می آورند.

 

وی در ادامه معجزه اقترایی را نیز معجزه ای بیان کرد که مردم از پیامبران برای اثبات پیامبری آنان درخواست می کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: هدف از معجزه، اثبات حقانیت پیامبران، ادای نبوت آنان، تقویت ایمان مؤمنان، دفع شبهه و انکار منکران است.

 

وی برخی درخواست های مردم در رابطه با معجزه را درخواست های منطقی و معقول و برخی را غیرمنطقی خواند و افزود: درخواست مشرکان برای اذیت پیامبر(ص) بود و آنان قصد ایمان آوردن نداشتند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که در جامعه امروز نیز برخی افراد در برابر حق لجبازی می کنند، گفت: هیچ استدلال، برهان و معجزه ای در برابر لجبازی این افراد اثرگذار نیست.

 

وی لجبازی را بزرگ ترین درد بی درمان بشر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن مشکلات جامعه باید وحدت و همدلی وجود داشته باشد و از کینه و لجبازی دوری کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات