۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۶۰۹۲
معاون کمیته امداد خراسان جنوبی:

۷۳۱ پایگاه جمع‌آوری فطریه در خراسان جنوبی برپا می‌شود/ فطریه هر نفر ۵ هزار تومان اعلام شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: هم‌زمان با عید سعید فطر تعداد ۷۳۱ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره با همکاری ۸۲۶ نفر نیروی انسانی در استان از سوی این نهاد برپا می‌شود.
نماز عید فطر

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سیدرضا حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده 731 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در استان برپا می‌شود.

 

وی افزود: از این تعداد 593 پایگاه در مساجد، معابر اصلی شهر و روستا‌ها و مصلی‌های نماز عید فطر و 138 پایگاه در مراکز نیکوکاری وجوه زکات فطره روزه داران گرامی را جمع‌آوری می‌کنند.

 

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور دریافت فطریه و کفارات روزداران گرامی پاکت‌هایی قبل از عید سعید فطر از طریق ادارات تابعه این نهاد در سطح استان توزیع شده است و هم استانی‌ها زکات فطره خود را در داخل این پاکت‌ها قرار داده و با قید رقم و نوع وجوه به پایگاه‌های این نهاد تحویل تا در اولین فرصت به دست محرومان و نیازمندان واقعی برسد.

 

حسینی تصریح کرد: براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امدادامام خمینی (ره) است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: برابر اعلام دفتر امام جمعه مرکز استان، مبلغ فطریه هر نفر 5 هزار تومان و کفاره نیز 1500 تومان است که پرداخت مبلغ بیشتر حسب قوت غالب و یا شرایط منطقه بلاملانع خواهد بود.

 

وی در پایان از تمام خیران و نیکوکارانی که در طول ماه مبارک رمضان و در طرح‌های مختلف این نهاد شامل اطعام و افطاری، سبدغذایی، حامی یابی طرح‌ها، مفتاح الجنه و غیره کمک‌هایی به مددجویان تحت حمایت و محرومان داشته‌اند قدردانی کرد.

 

حسینی پرداخت الکترونیکی از طریق سرشماره #8877* اپراتورهای تلفن همراه و شماره حساب 0102102891005 نزد بانک صادرات مرکزی بیرجند و یا مراجعه حضوری به ادارات شهرستان‌ها و مراکز نیکوکاری سه روش مشارکت مردم در کمک به نیازمندان را عنوان کرد./922/101/ب3

ارسال نظرات