۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۶۰۰۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حقوق بشر ابزاری در اختیار سیاست های استکباری آمریکا است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسانی که دم از دفاع از حقوق بشر می زنند در برابر کشتار آمریکا در یمن، عراق، لبنان و سوریه و نیز اردن سکوت خویش را بشکنند، گفت: امروز بسیاری از بحران ها و کشتارهای منطقه به دلیل سیاست های استکباری آمریکایی ها در منطقه است.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایشی که با موضوع حقوق بشر آمریکایی در ساری برگزار شد با بیان این که اسلام برای حقوق بشر برنامه مدون و مناسبی تعریف کرد، گفت: اسلام برای بشر حقوق ویژه‌ای قائل است. 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اسلام برای تک تک بشر ارزش قائل است و اجازه تعددی به حقوق انسانی را نمی‎دهد، گفت: در هیچ دینی به اندازه اسلام برای حقوق بشر قوانین و الزامات تعیین نشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با بیان این‌که برای ارتباط با آمریکا باید چهره واقعی آن شناخته شود، گفت: کسی که دست به انسان کشی و کودک کشی می زند نمی تواند با مسلمانان ارتباط داشته باشد. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با این‌که جنایات های آمریکا در جهان بی شمار است، بیان کرد: نسل کشی در سوریه، لبنان، عراق، اردن و در دوران دفاع مقدس نتیجه اقدامات آمریکا است.

 

آیت الله توکل با بیان این که دروغ گویی در ذات مقامات آمریکایی نهادینه شده است، بیان داشت: امروز بحران هایی که در منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای همجوارمان داریم نتیجه زیاده خواهی های آمریکایی ها است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که تلاش آمریکا برای ایران اسلامی در دنیا به بن بست رسیده و شکست خورده است، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی به عنوان یک الگوی ارزشمند مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنی و عناد غرب با انقلاب اسلامی هر روز به شیوه جدیدی دنبال می شود، تصریح کرد: همه توان غرب در 37 سال اخیر در جهت تضعیف نظام اسلامی به کار گرفته شده است.

 

آیت الله توکل با تأکید براین که ملت ایران هر روز شعار «مرگ بر آمریکا» را محکم تر و با اقتدار تر سر خواهند داد، گفت: این شعار جزء اصول راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با مستکبران جهان است.

 

وی با بیان این‌که کسانی که در از حمایت از حقوق بشر می‏ زنند چرا در قبال جنایت‌های حال حاضر آمریکا سکوت کردند، گفت: چرا در برابر کشته شدن این همه افراد در برابر آمریکا سکوت کرده اید.

 

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عده ای برای حمایت از حیوانات کمپین های متعددی تشکیل می دهند، هر چند کشتن حیوان بی گناه از سوی اسلام نهی شده، اما برای از بین بردن انسان ها سکوت اختیار کردند. 

 

آیت الله توکل با بیان این که کسانی که دم از دفاع از حقوق بشر می زنند در برابر کشتار آمریکا در یمن، عراق، لبنان و سویه و نیز اردن سکوت خویش را بشکنند، تصریح کرد: امروز بسیاری از بحران ها و کشتارهای منطقه به دلیل سیاست های استکباری آمریکایی ها در منطقه است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هیچ یک از نهادهای حقوق بشری تاکنون نتوانسته‌اند درباره رعایت و ارزش حقوق بشر به اندازه اسلام دقیق شوند، گفت: اسلام فراتر از سایر نهادهای حقوق بشری عمل کرده است.

 

وی افزود: حقوق بشری که دنیا در مورد آن می‌گوید با منطق اسلام و آنچه که اسلام می‌گوید بسیار متفاوت است و ارزشی که اسلام به فرد فرد انسان‌ها می‌دهد بسیار فراتر از آن‌چیزی است که دنیا درباره آن ادعا می‌کند.

 

آیت الله توکل با اشاره به این‌که اسلام برای یک فرد ارزش قائل است که یک فرد را با کل بشریت مقایسه می‌کند، افزود: اسلام آنقدر برای انسان ارزش قائل شده است که کشتن یک فرد توسط فرد دیگر را کشتن کل بشریت می‌داند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در هیچ جای دنیا چنین ارزش‌گذاری از انسان دیده نمی‌شود، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید همه عالم مربوط به انسان است و انسان برای خداوند خلق شده است و این عظمت انسان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هیچ یک از نهادهای حقوق بشری تاکنون نتوانستند درباره رعایت و ارزش حقوق بشر به اندازه اسلام دقیق شوند، گفت: اسلام فراتر از سایر نهادهای حقوق بشری عمل کرده است.

 

آیت الله توکل با اشاره به موضوع سگ‌خوری در چین و طومار امضا برای جلوگیری از کشتار سگ‌‌ها خاطرنشان کرد: این حقوق بشری که ادعا می‌کنند به درد خودشان می‌خورد چطور دنیای امروز برای کشتار سگ‌ها طومار امضا می‌کند اما در برابر کشتار انسان‌های بی‌گناه که در پشت همه آنها آمریکا ایستاده است، سکوت می‌کند این کشتارها امضا و طومار نمی‌خواهد؟/950/202/ب2

ارسال نظرات