۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۳۵۹۳۸
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

راه های تسلط شیطان بر انسان

حجت الاسلام رضوانی گفت: یکی از برکات ماه مبارک رمضان این است که شیطان در غل و زنجیر است،‏ شیطان دشمن قسم خورده انسان است و از راه ‏های مختلف سعی می کند که بر انسان ها تسلط پیدا کند.‏
شیطان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، بعد ازظهر امروز در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: یکی از برکات ماه مبارک رمضان این است که شیطان در غل و زنجیر است،‏ شیطان دشمن قسم خورده انسان است و از راه های مختلف سعی می کند که بر انسان ها تسلط پیدا کند.

 

وی ادامه داد: یکی از راه های تسلط شیطان بر انسان حرص و حسد است، زمانی که حضرت نوح می خواست کشتی اش را حرکت دهد پیرمردی را دید که گفت می خواهم دل ها را با خود ببرم، حضرت نوح که متوجه شد او شیطان است می خواست او را از کشتی بیرون کند ولی پیرمرد گفت بگذار دو چیز که اسباب هلاکت است را به تو بگویم، آن دو چیز حرص و حسد است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: حسد کار شیطان را خراب کرد و سبب شد به آدم سجده نکند و حرص کار آدم را خراب کرد و سبب شد از بهشت رانده شود، حرص انسان را کور و کر می کند و سبب می شود از زندگی لذت نبرد و آرامش نداشته باشد.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: دومین راه تسلط شیطان بر انسان خشم است، شیطان خدمت حضرت موسی رسید و از سجده نکردن بر آدم ابراز پشیمانی کرد و از حضرت موسی خواست تا او را شفاعت کند، موسی به خدا عرضه داشت و خداوند فرمود به شرطی او را می بخشم که به قبر آدم سجده کند، شیطان خشمگین شد و گفت من به خودش سجده نکردم حال به قبرش سجده کنم.

 

وی اظهار داشت: شیطان به حضرت موسی گفت در سه موقع خشم، میدان جهاد و در جایی که یک زن با یک مرد خلوت می کند از مکر من غافل مشو، ‏سومین راه تسلط شیطان به انسان شهوت است، شهوت در حد تعادل آن لازم است، شهوت شامل دو قسمت شهوت جنسی و شهوت شکم است، شیطان میل و علاقه به خوردن را در انسان زیاد می کند و در مقابل میل به عبادت را کم می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: حضرت یحیی شیطان را دید که تعدادی قفل در دست دارد، پرسید این ها چیست، شیطان گفت شهوت است، حضرت یحیی سوال کرد قفل من کدام است، شیطان گفت وقتی شکم تو سیر است در عبادات کم می گذاری، یحیی گفت خدا را شاهد می گیرم که دیگر سیر از سر سفره بلند نشوم، انسان های سبک میلشان به عبادت بیشتر است.

 

حجت الاسلام رضوانی گفت: طمع، چهارمین راه تسلط شیطان به انسان است، طمع، حالتى است كه انسان را به ورطه محرمات مى‏ كشد و از رحمت واسعه حق محروم مى‏كند و از انسان منبع شرّ و خطر مى‏سازد، اين‏گونه افراد هرچه از نعمت‏هاى مادّى برخوردار شوند باز هم سير نشده و طمع در اضافه شدنش دارند كه البته اين طمع باعث مى‏شود آدمى از حدود و مرزها و مقررات الهى تجاوز كرده و دست تعدی به حقوق مردم دراز كند./869/202/ب3

ارسال نظرات