۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۳۵۲۷۱

صدور حکم حبس خانگی علیه ۶۵ کودک فلسطینی از آغاز سال جاری تاکنون

رییس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که دشمن صهیونیستی از آغاز سال جاری تاکنون 65 کودک فلسطینی ساکن بیت المقدس را به حبس خانگی محکوم کرده است.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عیسی قراقع رییس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در همین بازه زمانی 12 کودک خردسال فلسطینی ساکن قدس را به بازداشت موقت محکوم کرده است.


وی یادآور شد که اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تاکنون 18 کودک فلسطینی ساکن بیت المقدس را از محل سکونتشان تبعید کرده اند.


وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با تداوم بخشیدن به بازداشت کودکان فلسطینی و تعدی به حقوقشان تمامی قوانین و موازین بین المللی را نقض می کند.

 

خبر دیگر اینکه، ارتش صهیونیستی به منظور بالابردن ضریب امنیتی ایستگاه های اتوبوس ویژه شهرک نشینان اسرائیلی اقدام به نصب دوربین های مدار بسته کرد و در ورودی برخی شهرک های یهودی موانع بتنی گذاشت.

 

فلسطینیان طی چند ماه گذشته؛ به ویژه از آغاز ماه مبارک رمضان به عملیات های شهادت طلبانه خود علیه اسرائیلی ها شدت بخشیده اند و همین مساله محافل نظامی و سیاسی اسرائیل را به شدت نگران کرده است.

 

فلسطینیان غیور از آغاز انتفاضه قدس در یکم اکتبر سال گذشته تاکنون هر روز دست به یک یا چندین مورد عملیات انفرادی از جمله حمله با سلاح سرد، تیراندازی، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف می زنند که در جریان این عملیات ها  34 اسرائیلی به هلاکت رسیده و بیش از 500 تن دیگر زخمی شده اند.


این انتفاضه در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی شکل گرفت./982/ب101/د

ارسال نظرات