۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۵۰۴۳
حجت الاسلام صمدی آملی:

شب های قدر فرصت ارزشمند بیان حاجات و خواسته ها است

حجت الاسلام صمدی آملی گفت: شب های قدر فرصت ارزشمند بیان حاجات و خواسته ها است که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از این شب های نورانی و باعظمت داشته باشیم.
صمدی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم ماه مبارک رمضان که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: قرآن مقام جمعی دارد که در شب احیاء باید قرآن بسر داریم و نگاه به این کتاب نورانی صفای بسیاری دارد.

 

وی تصریح کرد: اسماء حسنای حضرت حق در کتاب قرآن کریم قرار دارد و در این کتاب نورانی امیدها و ترس ها آمده است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی افزود: در شب های قدر قرآن بسر می گیریم و از حضرت حق می خواهیم ما را از آتش جهنم آزاد کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این شب های نورانی قرآن بسر می کنیم که ثقل اکبر و آن چیزی که از دل می آید ثقل اصغر است و این ها از هم جدایی ندارند.

 

وی تصریح کرد: شب های قدر فرصت ارزشمند بیان حاجات و خواسته ها است که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از این شب های نورانی و باعظمت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صمدی آملی افزود: در شب های قدر قرآن ناطق و صامت با هم جمع می شوند که باید در پایان این اعمال خواسته ها و حاجات خود را از درگاه ایزدمنان طلب کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قرآن ناطق باید در دل و جان ما برسد و ضرورت دارد اعمال دینی را براساس برنامه داده شده اجرایی کرده و زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که نام چهارده نور پاک الهی را در شب های قدر بر زبان می آوریم، گفت: این بزرگواران از مقام ارزشمند و متعالی برخوردار هستند که نیاز است در مسیر گرانقدرشان گام برداریم.

 

حجت الاسلام صمدی آملی افزود: در طول تاریخ هر میزانی از خوبان آمدند مانند اهل بیت معصومین(ع) نبوده است که خاندان عصمت و طهارت از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اهل بیت معصومین(ع) ساداتی هستند که دیگر در طول تاریخ مانند آنان نمی آید و می طلبد ما از مقام ارزشمندشان بهره گیری شایسته و درستی داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: نیاز است شب های قدر را قدر دانسته و از فرصت های موجود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته و لازم است استفاده کنیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات