۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۴۳۰۸
آیت‌الله سلیمانی:

بنیان انقلاب اسلامی بر استقلال‌طلبی و قطع وابستگی است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: امام خمینی(ره) در مقابل دو جریانی که یکی وابسته به شرق و دیگری وابسته به غرب بود، انقلاب اسلامی را بر پایه استقلال‌طلبی و قطع کامل وابستگی بنیان نهاد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 4 تیرماه، گفت: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی دو جریان سیاسی وجود داشت که با خط و مسیر امام(ره) در تضاد بود.

 

وی اظهار کرد: یکی از این جریان‌ها می‌خواست کشور را وابسته به غرب بار آورد که در رأس آن‌ها، بنی صدر قرار داشت و جریان دیگر، حزب توده و سازمان چریک‌های فدایی قرار داشته که خواهان وابستگی به شرق بودند.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: امام خمینی(ره) در مقابل این دو جریان وابسته به غرب و شرق، مسأله استقلال‌طلبی و قطع کامل وابستگی را مطرح کردند و مردم نیز به پیروی از ایشان برخاستند.

 

وی بیان کرد: جبهه‌های وابسته به غرب و شرق، پس از سرخوردگی، به مقابله با انقلاب اسلامی برخاستند و با توطئه‌های بسیار و ترور شخصیت‌های بزرگ انقلابی هزینه‌های سنگینی بر ملت ایران تحمیل کردند.

 

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر، بیان کرد: امشب یکی از شبهای ارزشمند ماه مبارک رمضان است؛ شبی که احتمال دارد شب قدر باشد، لذا باید استفاده بهینه را از برکات این شبهای بزرگ داشته باشیم.

 

آیت‌الله سلیمانی همچنین با اشاره به معضل کم آبی در استان، عنوان کرد: قسمت بیشتر کشور ما، خشکی است و استان ما نیز استان خشکی است؛ هرچند دولتمردان برای ذخیره‌سازی آب هزینه کردهاند و شخص مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر مباحث آبی این استان دارند تا نیاز جدی مردم برطرف شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: خدمات بسیار زیادی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در این حوزه صورت گرفته اما به علت کاهش شدید نزولات آسمانی در سال های اخیر همه ما موظفیم با صرفه جویی در مصرف آب از این نعمت الهی حراست کنیم./201/831/ب1

ارسال نظرات