۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۸۰۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

منبر، رسانه‌ای بی بدیل است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که منبر در کنار سایر رسانه ها یک رسانه بی بدیل است، گفت: منبر نه تنها باید رونق پیدا کند بلکه به اندازه اهمیت آن هم باید همان روال سنتی خود را نیز حفظ کند.
حجت الاسلام مصائبی

حجت الاسلام والی الله مصائبی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی اظهار داشت: ما مخالف تکنولوژی نیستیم و مطمئن هستیم که نمی شود با آن نیز مبارزه کرد، اما باید تکنولوژی های امروزی به دست افراد انقلابی و روحانیون مدیریت شود.

 

وی در ادامه با با تفکیک وظایف متفاوت سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک وظیفه ذاتی دارد و یک وظیفه ارگانی که مقولاتی مانند آرمان های امام و شهدا، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از وظایف ارگانی محسوب می شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در سه حوزه فعالیت های قرآنی، شبکه تبلیغی و تشکل های مذهبی است که در این حوزه ها و حوزه های مختلف و منبرها و فضای مجازی به انجام وظایف خود می پردازد.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با بیان این که منبر در کنار سایر رسانه ها یک رسانه بی بدیل است، گفت: منبر نه تنها باید رونق پیدا کند بلکه به اندازه اهمیت آن هم باید همان روال سنتی خود را نیز حفظ کند و از آنجایی که سازمان تبلیغات اسلامی جزء شش عضو شورای فضای مجازی است در این حوزه هم سعی کرده در بخش های مختلف پوشش تبلیغاتی داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در مدت پنج سال، استقرار روحانی مستقر در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار استان زنجان که در اکثر روستاها خانه عالم هم ساخته شده ، هدف گذاری شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با بیان این که در حوزه شبکه تبلیغی هم اهتمام داشته ایم تأکید کرد: با راه اندازی سامانه سجام شبکه تبلیغی هم انسجام پیدا کرده و با هدفمندی، نیازهای جامعه، گرایش ها و توانمندی ها، مبلغان رتبه بندی می شوند که یک بخش آن به فضای مجازی بر می گردد.

 

حجت الاسلام مصائبی در پایان با اشاره به ظهور لحظه به لحظه انحرافات جدید در دنیای مجازی تصریح کرد: امروزه فضای مجازی تبدیل به یک گوساله سامری شده و هر صدایی از آن خارج می شود که نتیجه آن فریب جامعه و جوانان است، اما در سیاست های کلان نظام، مقام معظم رهبری هم روی این مقوله تأکید داشته و هم برنامه هایی را برای ساماندهی فضای مجازی ابلاغ فرمودند اما متأسفانه دولت خیلی اهتمام جدی در این زمینه نداشته و آن شورا در سیاست های کلان موفق ظاهر نشده است./302/949/ب1

ارسال نظرات